Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 934 ggr
Jakob96
2015-10-02 22:48
0

Marknadsundersökning

Hej! Jag går tredje året på gymnasiet och läser Entreprenörskap. Jag skulle vilja veta vad du som djurägare tycker och tänker om ett antal frågor - som har att göra med en produktidé, som skulle kunna underlätta vardagen för dig som djurägare. Kanske kan det vara någonting för din hund?

Har du tid och lust får du gärna delta i min marknadsundersökning, det tar bara några minuter.

Tack för din medverkan! :)

Länk till undersökningen:

https://docs.google.com/forms/d/1O52P4b68iG7EzMSoycbsx94feef2TTAIp-KWHCDNou0/viewform?usp=send_form

poodlelicious
2015-10-03 09:26
0

Bara så du vet så är Småland ett landskap, inte ett län ;)

hemul
2015-10-03 10:28
1

Tror inte det är riktigt lagligt att låta hundar springa omkring själva ute heller.

Turast
2015-10-03 10:33
1

Bryter mot lagen om tillsyn av hund och katt ;) sen är det ju strikt hundägaransvar så skulle man ha hunden springa hur som helst skulle det inte spela så stor roll om man såg den, kan man inte ingripa när det händer något så sköter man inte sitt ansvar :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

poodlelicious
2015-10-03 10:55
0

#2 #3

Hundar springer bort hela tiden ändå. Det spelar ingen roll att det står i lagen att de inte får det. Finns många som har inhägnad tomt där hundarna får gå ut och kissa själva ibland till exempel.

Tycker att det är en bra ide. Skulle gå betydligt fortare att hitta hundar som sprungit bort.

thea_thea
2015-10-03 10:57
0

Nu har jag svarat!

[Hästhoven]
2015-10-03 10:59
2

Jag tyckte det var en bra ide, hundar & katter springer bort väldigt ofta. 

Så det hade ju underlättat rejält om man hade möjlighet att spåra upp djuret på ett sådant sätt & slipper då spilla en massa onödig tid & kraft på att leta/köra runt överallt. 

Att hundar inte ska springa överallt lösa borde alla veta, men att hundar springer bort det är en helt annan sak än att ha hunden lösspringande överallt.

hemul
2015-10-03 15:05
0

#4 Men nu gäller det ju den här undersökningen som ställer frågor som

"Låter du ditt husdjur vara utomhus själv?"

och

"Skulle din syn på saken förändras om du kunde se var ditt djur befann sig?"

Förresten finns väl GPS-sändare för hund redan om du vill ha det.

Frida B
2015-10-03 19:55
1

#7 fast hur många låter inte sina katter springa lösa själva? :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Kalli
2015-10-03 22:04
0

Finns pejl för hund och katt. Tekniken som efterfrågas finns alltså redan. :)