Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 881 ggr
Tindris30
2015-10-02 17:07
0

Ras

Hej jag är en tjej som bara älskar hundar och andra djur :) när jag blir stor så vill jag ha mitt eget hunddagis :) jag går bara i 8:an just nu men snart börjar jag ett gymnasium som då handlar om hundar / beeteende allt möjligt om djur. Just nu har jag två dvärgpudlar en som är 8 och en som är 6 men jag vill ju såklart skaffa en egen hund. funderar på att skaffa en innan jag börjar gymnasiet för man får ha med sina djur dit :) men såklart vet jag ju inte riktigt jag måste ju vara helt säker för en hund är ju ett stort ansvar. jag bara älskar stora hundar så jag kommer skaffa en stor hund och dom kräver lite mer än två dvärgpudlar :P men iallafall dom här raserna är mina favoriter. och undrar om ni kanske vet lite mer om raserna = beeteende , hälsa ect :)

Grosser schweizer sennenhund 

Landseer

Tibetansk mastiff

napolitansk mastiff 

(fast är ju inte riktigt förtjust i mops / bulldog med deras andningsproblem och den napolitanska mastiffen har ju väldigt mycket hud som leder till problem men tycker ändå den är väldigt charmig)

rottweiler

Dogo argentino 

Engelsk mastiff (är ett fan av mastiff xD)

Riesenschnauzer

American akita

grand danois

spansk mastiff

tosa inu

men om ni har någon annan idé på ras skulle jag värkligen vilja höra.

Lite om mig då xD

Har alltid älskat hundar och är väldigt intreeserad kollar mycket på folk som tränar hundar. Jag kan tänka mig att göra allt med mina hund men dom sakerna jag ska göra är iallafall. gå på en lydnars kurs springa cykla men beror såklart på vilken ras för tex landseer har väl väldigt lätt att få problem med lederna om man springer mycket? aja men jag har ju iallafall tänkt att ha den som en sällskaps hund men kommer nog testa på några olika kurser och jag gillar verkligen  utmaningar för jag kommer göra allt i min makt för att den ska bli en fantastisk hund och om nu mina planer går rätt om att ha mitt egna hunddagis :P så kommer jag såklart ha med den så den blir inte ensam länge. Hoppas ni förstår vad jag snackar om och kan ge mig lite tips xD men tack iallafall i förskott :) Gillar inte småhundar tex chihuahua xD

Candy123
2015-10-02 18:18
0

kanske en lagotto eller storpudel skulle passa dig 🙂

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

hemul
2015-10-02 18:28
0

Du har ju redan en tråd om precis samma sak. Varför inte fortsätta skriva där istället?

http://hundar.ifokus.se/discussions/560c18838e0e744c6d0020f8-stor-hund-tips

[Hästhoven]
2015-10-02 20:44
1

Jag har perro de agua espanol (även kallad spansk vattenhund), du kan kika lite på perroklubben.