Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 982 ggr
Zebben
0

Tänk på mig vid 15,00 idag!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För då ska jag sätta i mig en stooor bit Prinsesstårta till kaffet! Mmmmmmmm…………

[Linsenhejhej]
0

Gott! ^^

SaraC
0

Haha :P

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

kerstin_70
0

gott i gott

kerstinjoh
0
V-lang
0

Skrattar så det rinner efter benen Räcka ut tungan

Men du Zebben måste jag tala om för alla när jag tar en tårtbit nästa gång också eller? *ASG*

Men vänta nu brudar är det inte något skumt med det här, varför går Zebben ut med att hon ska äta tårta just idag hmmmm…..skuuuumt Fundersam
Detta lär det forskas i *kliar mig i skallen och ser dummare ut en annars*

kerstinjoh
0

kulan, kulan, vem fanken har kulan????

kerstinjoh
0

puh, hittade den, men hon fyller år i augusti. Hm…..vad gör hon nu då???

Liss
0

hahaha! vilken jäkla bajs du är! vad var de här inlägget för.. för att reeeetas va!:P

inte ett dug avis är jag iaf.. *fnys*

Men kerstin, andra kan väl också fylla år:P en vän kanske.. haha!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

kerstinjoh
0

tyst, jag har satt på parabolen.

V-lang
0

Sccccssssssshhhhhh….nått skumt är på G sanna mina ord.

Har hon avslutat någon utbildning….näää inte en va?

Åhhh va irriterande det måste vara nått, jag bara vet det!

Fortsätt med parabolen Kerstin jag fortsätter spionera Oskyldig

kerstinjoh
0

Sccchh…jäkla störningar!!!%¤##340

V-lang
0

*viskar* Ratta in tokyo…..jäkla Zebben…hade jag henne här vart det damsugarn Hemlis

Vattnadal
0

Inte kan hon väl ha avslutat utbildning, hon har väl precis börjat problemhundsjoxet… (själv surar jag för att jag inte ens kom in på instruktörsutbildningen jag ville gå)

Måste man ha en allvarlig anledning att fira? Firar själv att jag bestämt mig för att jag fortfarande är för sjuk för att jobba imorrn. 2 glas vin var precis vad som behövdes för att det skulle kännas ännu bättre! Förhoppningsvis sover jag utan hosta, och vaknar utan feber…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Liss
0

haha.. jaa de är verkligen nått att fira vattnadal:P hihi.. jag brukar käka bakelse med mamma lite då och då.. bara för att vi är VÄRDA de:P

kerstinjoh
0

Vilken tur att det alltid finns något att fira. Jag o "Quila" firade med räkomeltt o smaskens  går. Vi firade att vi inte var på humör! Effektivt!

Liss
0

haha.. nae stackars kerstin.. sitter och firar me sin dotters vovve.. *snyft* muhahaha!

kerstinjoh
0

nä, elin, sillen ,quila, vad hon nu heter. Inga hundar här inte!

Vattnadal
0

Våra hundar firade med jättetigerräkor i matskålarna ídag. Vad de firade, kanske att de inte slog ihjäl varandra i slagsmålet, och att alla är sams, fast 3 av dem har ont…

MVH Elin

kerstinjoh
0

Vad bråkade de om?

V-lang
0

*ASG* Vattnadal man ska fira allt även om det inte igentligen är nått att fira, jösses vad jag skulle kunna fira ofta….kan ingen komma och fira med mig????

Är dom kaxiga och gör upp rangordningen eller?

Karmatarerskanise
0

Tårtan får du gärna äta själv, jag gillar inte kakor,bakelser och tårtor. Inte choklad heller. Inte godis heller. Inget som är sött övt :)

Undrar också vad du firar Zebben?

Liss
0

åhh.. men är du knas hera.. hur kan man motstå en ruta hos lindahls med glasyr uppe på av phialephia ost.. MUMS!

Eller bara en hederlig jordgubbstårta.. min specialitet.. har hemlisar mellan lagren och ALLA älskar dem:P

Men du får gärna ge mig en såndär räka du gör hera;P

Karmatarerskanise
0

Haha :) Du ska få en ;)

Liss
0

EN! .. hum.. ja om de bara blir en får jag väl stå ut då.. men de ska vara en såndär me vitlök och cayenpeppar och allt vad de var:P

V-lang
0

Vi kanske skulle ta och bjuda med Hera så kan ju hon laga lite kulinarisk mat…hon gillar ju att laga mat =)

Karmatarerskanise
0

Du kan väl få nån till då ;) Ja, precis sånna räkor med vitlök, chili och cayenne :)

Vattnadal
0

OJ vad arg jag blev nu! Jag skrev ett långt och utförligt svar om hundarna, och så försvinner allt!

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!

Hur som haver, vad de slogs om vet vi inte. Rang är jag skeptisk till, för sånt tror jag inte riktigt på efter att ha levt i en hundflock ett par år. Något utlöste det helt klart, kanske nån av de som inte var inblandade. Tex kan en dum valp göra något, få tillsägelse av en, och nån tredje ska "rädda valpen" och det går överstyr.

Freja, vårt obstinata nervvrak, ligger nog bakom att det blev allvarligt i alla fall. Kanske var det hon som gjorde nåt från början. Annars är hon snabb att flyga på nån annan som bråkar. Gammeltanten Luomi försöker fortfarande vara polis och dela de som bråkar, fast hon inte har fysik nog till det längre. Cora är kastrerad och lugn, men Freja har tittat snett på henne ett tag, misstänker vi.

Hur som haver, så har alla sår tvättats, hår runt dem ansats, hörntandsperforeringar sköljts och alla 3 har fått antibiotika. Vi har antibiotika hemma att ge under helgen. Håller dock alla tummar jag har att alla är bättre imorrn. Annars blir det en sväng till veterinären i alla fall. Inget behöver sys, men alla 3 har ont.

Luomi spelar alltid över, men är rejält stel i ett framben. Hon fick 2 rimadyl, och sover sött just nu. Hon har några skrapisar på öronen och nåt på nosen oxå. Freja är bra tuggad på ena frambenet, och har skitont, samt har en del skrapmärken i ansiktet, och ser ut som en bullis på snoken. Troligen överdriver hon en aning, då hon ÄR pipig. Cora som inte vill stödja på ena bakbenet alls, är coolast. Hon åt glatt middag, lät mig fixa det enda såret hon hade själv (de andra behövde en hållare och en klippare/tvättare) samt hoppar upp i fåtöljen om hon vill ligga skönt. Dock vill hon inte stödja på bakbenet. Gissar att Freja i panik när hon inte vann, tog tag och skakade i benet. Hon har gjort så förr… Kanske har Cora lärt sig av detta och gjort samma sak på Freja.

Jag önskar att alla är bättre imorrn när jag vaknar, annars ringer jag veterinären och tar en sväng förbi där. problemet är ju, att smärtstillande är lite dumt. Då kan de ju luras att använda ben som inte ska användas…

MVH Elin

kerstinjoh
0

Det kan man kalla hundliv. men det går väl knappt att undvika med så många personligheter.

V-lang
0

Åhhh vilket hundliv….eller vad man ska säga Flört Och det är väl som med syskon dom kan ju inte alltid hålla sams.

Vattnadal
0

Nej, jag kommer att dela av hundgården och göra som till vardags även om den jag tror är ett orosmoment inte är hemma. Vi kommer nog även att fundera över hur de ska bo ihop de närmaste veckorna. Vet inte om Freja får bo med Luomi längre. Vill inte utstätta tanten för mer trassel sista veckorna.

Alla får innedag imorrn, fast Drífa och Piro kanske vill vara ute och busa nån timme. De andra ligger nog gärna inne i värmen och liiider, eller åker till veterinären. SUCK! Ibland blir man lite trött på dem!

MVH Elin

V-lang
0

Det kan jag förstå…jobbigt också när det blir skador, det är ju tur att du klarar av det mesta själv…

Zebben
0

Mmm… tårtbiten slank ner fort igår. Det bästa är att det finns tårta kvar till dagens fika! SkrattandeSkrattande

kerstinjoh
0

Inte för att jag missunnar dig alla dina tårtbitar. Men är det så nyttigt?Räcka ut tungan