tider för promenad och rastning
Tja, är nyfiken på hur era rastningstider ser ut, speciellt ni vars hund går på kortison. När är dagens första och dagens sista rastningar? Personligen har jag börjat avstå från att ta en sista runda runt kl 22-23 av rädsla för vilka män som rör sig ute. Även med larm känns det för riskabelt med promenad. Jättekort rastning på ängen bredvid lgh kan det istället bli vid kl 22.
Friska hundar:
Första kissen: 7-9 trädgården
Sista kissen: 21-24 trädgården
Sedan går vi 1-4 promenader per dag olika sträckor och tempo. Resten i trädgården
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kortisonhund:
Första promenaden mellan 06-08 och sista kisset bredvid lägenheten mellan 22-23
Sen en massa små kisspromenader under dagen pga kortisonet.
Frisk hund:
Första rastningen är innan skolan, alltså mellan 6-9 ungefär
Sista rastningen: 21-00 ungefär.
Jag har massor av läskiga grannar och en läskig stalker som skrämmer ihjäl både mig och min hund varje gång han pratar med mig. På kvällsrastningen går jag inte själv eller så pratar jag i telefon med min pojkvän tills jag är hemma igen.
Kortisonhund Morgonpromenad (ca 30 min) kl 05.30 Sista kvällsrastning (10-20 min) kl 21.00 Imellan det, 2 små kissrastningar och 1 promenad på över 1 timme. Efter att ha provat olika varianter så kom vi fram till att detta passade bäst för min hund. Vissa dagar kan det bli någon mer kissrastning.
Frisk hund.
Första kissen kl 06-08
Sista kissen kl 23
---
Jag lider verkligen med er som inte känner att ni törs vara ute ensamma sent på kvällen pga av läskiga tvåbentingar. :´(
Kanske ni kan ordna en gemensam sista kvällsrunda om det är fler i grannskapet som känner likadant?
Själv tycker jag promenaderna i mörker är jättemysiga.
// Harley
Frisk hund Morgon 40 min 9-10 (ibland runt 8-9) Kväll 1 h 22-23 Hon får oftast 4 promenader per dag, ibland 2-3 men dom dagarna är hon med i stallet när jag jobbar. TS, finns ju nån slags spray som funkar som pepparspray du kan ha med dig eller larm :)
Friska hundar. Ca kl 6, 9:30, 13-14, 18, 23-24. Vid 13-14 blir långpromenaden och vid kl 18 ungefär tar vi en till lite längre runda, resten är bara utanför dörren ungefär. Har valp nu. Hade jag inte haft det så skulle jag skippat första rastningen och sovit istället ;)
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Första rundan runt 07.30. Sista rundan vid 22 som senast. Däremellan beroende på hunden. De hundar jag brukar passa är alltid bra på att självmant tala om när de behöver gå ut så ibland kan det vara ofta och ibland kan det vara flera timmar.
Har rätt så obestämda tider men yngre hundar t ex valpar rastades ganska ofta speciellt när de har precis vaknat och äldre hundar ofta med så de slipper kämpa och hålla sig.
// Carla & dogpacken
http://carladogpack.blogg.se/
Ingen kortisonhund, men däremot hund med svårbehandlad UVI och porta-cavashunt
Första trädgårdskissen kl 06,15 sista runt 23. (vardagar)
Under dagen 3 promenader, morgon (runt 8) - lunch(runt 13) - kväll (runt 20) 25 min till 1,5 timma vardera.
Flertalet trädgårdskissningar under dagen.
Friska hundar
Morgonen 04.30-08 beroende på när vi börjar jobba, senare än 8 blir det inte. 30 minuters rastning men är någon ledig blir det kortare.
Sista mellan 22-23, även denna blir kort då tidigare promenad vid 20 är längre :)
Gillar inte heller att gå ut sent för det kan vara skumt folk ute.
Är ni inte rädda för att gå utr kl 5 på morgonen? Hafr jag varit. Jag vill inte ens gå ute innan 7.30 på lör-sön nuförtiden. Om hundenfår hålla sig ca 12 timmar, påvetkar det njurarna tro? Vet att jag måste bättra mig på den punkten vissa dgr.
Kortisonhund som går ut ca 6, 9 (långpromenad), 13, 17 och 21.
#12, rädd för att gå ut vissa tider? Varför är du det? Jag har aldrig varit rädd för att gå ut vissa tider.
Frisk hund.
Första rastning 06.10ca när sambon kommer hem från nattjobbet.
Blir oftast en snabbkiss/bajs i skogen bredvid.
Jag går upp 9isch och går då en längre runda om inte sambon bestämde sig för långis på morgonen, då väntar jag ett tag till.
Promenad igen runt 14-14,30 efter att jag väckt sambon, långis om inte sambon gjort det på morgonen.
Promenad kl 19 på ca halvtimmen.
Kortare nattrunda vid 00-02 ungefär beror på när jag lägger mig, blir i skogen bredvid.
Har stor hund och är inte rädd för att vara ute mitt i natten med honom trots att vi har en del knepigt folk omkring.
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
Du kanske bor illa till. Jag har aldrig varit rädd för att vara ute sent.
#12 Den enda jag brukar möta om jag måste ut vid femtiden på morgonen är tidningsbudet, inte många andra är ute då så det borde vara en relativt "ofarlig" tid att rasta på om det behövs.
12 Så dags är ingen ute här 😃
Skulle vara om de är på hemväg då. 😃
# 16 ja det har varit några incidenter på sistone med utländska okända mig som skrämt upp en.
Hade jag haft en stor respektingivande hund hade jag känt mig lugnare. :)
Friska hundar:
Morgon: 06.30-09.30
Kväll: 22.00-01.00
Däremellan går vi var 4-5 timme, en långrunda om dagen och flera kortare oftast. Morgon och kväll är det bara korta kissrundor runt huset, som min sambo är så snäll och går. Jag har varit med om att en man följde efter mig en kvällsrunda och andra mindre trevliga händelser. Tyvärr är det väl vanligt när man bor mitt i centrum…
*män