stor hund tips
Hej jag är en tjej som älskar hundar vi har nu två dvärgpudlar men sen när jag blir lite större ska jag såklart skaffa mig en hund själv men jag älskar stora hundar så dom hundraser jag tänker i mellan är Landseer,Greater Swiss Mountain Dog ,Tibetansk Mastiff, nån mastiff eller nån pitt bull variant t.e.x Dogo argentino men eftersom jag är bara uppvuxen med små dvärgpudlar och schnauzrar så undrar jag om jag kan få lite tips nu när dom är så mycket större än pudlar :P och kräver såklar mer. jag har tänkt att gå på ett gymnasium där man lär sig djurens beetende specielt hundens så då kommer jag lära mig lite mer. så snälla kan jag få lite tips är ju inte van med stora hundar direkt men såklar har jag träffat massa stora hundar och sånt. Eller om ni har lite information om raserna jag har nämn tack för svar :) eller om ni har tips på några andra hundraser så jag kanske ska berätta lite om mig xD
Jo jag har ju då alltid älskat hundar och min mamma är uppvuxen med risenschnauzer och massa andra. Jag älskar att gå ut och gå och såklar när jag skaffar en hund kan jag tänka mig att gå ut hut långt som helst. beror på hunden såklar. jag ska sätta reglar och sånt när den är valp och har kollat mycket på vidios så vet ändå ganska mycket för besvär hundar och har tänkt att jobba med hunddagis :) så den kommer troligen nästan aldrig vara ensam hemma. det var lite kort om mig fast det var typ mest om vad jag vill xD HAHA förlåt men hoppas nån kan ge mig några bra tips och råd tack i förhand xD :)
snälla kan jag få några tips xD
Tips om vadå? Vilken ras?
Kan tipsa om att det heter Grosser schweizer sennenhund ivf. 😉
Båder Berner och Grosser har mycket hälsoproblem. Av den anledningen skulle jag inte rekommendera raserna. Tyvärr. Jag älskar sennenhundar.
Tja… Vad är du beredd att erbjuda hunden? Enbart promenader funkar knappt någon hund på. Vill du träna i någonting med hunden?
Förstår inte riktigt vad du är ute efter hos hunden, då de raser du nämnt är ganska olika varandra…
Tänk på att större hundar har längre ben och därför behöver gå längre. Generellt sett då, finns ju undantag åt både det ena och andra hållet :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
vad vill du göra med hunden? Vad för aktivering kan du erbjuda hunden? Sånt är jätteviktigt att tänka på när man väljer ras. Många skaffar hund utan att veta hur mycket dom kräver. Jag är 15 och skaffade en schäfervalp för en månad sen typ och jag kollade efter ras skitlänge och funderade på om jag verkligen orkar och klarar av raserna jag kollade på. Jag kom fram till att dom andra raserna inte passar mig och att jag kommer klara av en schäfer så då blev det så.
Jag är också uppväxt med småhundar vi har nu även 2 gamlingar på 10 och 8 år :P Detta är min första egna och stora hund 🙂
Så tänk mycket på om du klarar av vad den rasen du vill ha kräver! Och om det passar din livstil både nu och om 10 år! Jätteviktigt att tänka på tycker jag!
Jag kan inte allt om hundar och sånt men om du skriver lite om vad du kan erbjuda en hund och hur du tänk aktivera den och göra på dagarna med den och så, så kan jag se om jag kommer på någon hundras😎
Lycka till!! 😃
Jag hade tänkt att gå i lydnarskurs och kanske livräddnings övningar isåfall speciellt landseer ☺️ Men jag är öppen för alla förslag. Beror på hunden så skulle jag cykla gå, springa vad som helst helt änkelt ☺️
Vad önskar du för egenskaper hos hunden? :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)