Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 1484 ggr
Johannapetersson
0

Tränings-/aktiveringsschema?

Undrar om ni har något tränings och/eller aktiveringsschema till era hundar? Lägg gärna upp hur era scheman ser ut i så fall! Exempelvis: Måndag 1 h promenad morgon & kväll, spår Tisdag Agility, skogspromenad med klövjeväska Osv.osv. Har inget själv men har funderat på att fixa ihop något! :)

AnneN
1

Nix inget schema, jag tränar det vi (jag & hundarna) känner för, när vi känner för det.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

JoannaLi
0

Vi gör väldigt liknande #1, men håller ändå ett sorts "schema" i huvudet. 

T.ex. så har jag en liten veckolista på grejer som jag vill hinna göra minst 1 gång i veckan, t.ex. spår, drag, långpromenad, och "träna" (dvs lydnad/agility/rally- etc)

Jag har alltså inte bestämda dagar, och inte heller bestämda sträckor/mål, utan bara något som ligger i bakhuvudet som en liten inspirationslista när jag inte vet vad jag känner för, och så bestämmer jag på plats vad och hur jag vill göra för dagen :)

Johgud
0

Min hunds veckoschema ser ut ungefär såhär: Måndag: Apporteringsträning Tisdag: Promenad med rallylydnadsträning Onsdag: Träning med träningsgrupper på klubben Torsdag: Privatträning apportering Fredag: Endast promenader Lördag: Nosework Söndag: Apporteringsträning Kommer dock se helt annorlunda nu när mörkret kommer snabbare. Man hinner inte med att träna efter jobbet innan det blir mörkt :(

Viccan92
0

Nej ibland kan vi planera dagen innan eller så men inte mer än så. Om vi inte ska tävla då såklart eller gå kurs.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Fridaaaa
0

Inget schema :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lathundarna
0

Vi hade ett packat schema förr, numera gör vi exakt det vi känner för. Har tack vare det fått en härligt harmonisk hund som slutat stressa och göra kraftiga utfall.

Zadeira
0

Inget schema eller så, men ibland kan det ju hända att man måste planera i förväg och förbereda vid vissa sorters träning.

Whippet
0

Morgon promenad

eftermiddags promenad eller cykla

kvällspromenad.

Sen lydnadstränar vi när vi känner för det. 

Har ju rätt små hundar på en mankhöjd som ligger på 34 - 39 Så dom kräver ju inte super mycket.

I'm out Vilar huvudet i handen

Jetaime
0

Inget schema, så att jag skriver ner det, men vi har ju vissa bestämda dagar i veckan som vi gör olika saker.. Tex lydnadsträning på måndagar, agilityträning på tisdagar osv..

Ellen89
0

Har inget driekt schema men ungefar sa har; 

Mondag - Lita agility traning & chill

Tisdag - Agility pa klubben, tar nu med bada och andra tranar passivitet 

Onsdag - Agility traning/tricks

Torsdag - Agility Traninng/Lydnad

Fredag - Klubb lydnad med andra hunden

Lordag/Sondag - Mer traning 

Allt vi gor ar bara ungefar 5-10min, just nu gar jag pa kurs i klubben sa forsoker lara mig och hunden :) Tavlar fortfarande pa helgerna ibland i flyball och da chillar vi fore och efter. Utover traning blir det promenader och bus :)

Whippet
0

Glömde skriva agility på mitt lilla schema, det gör vi ca 3-4 ggr  veckan i ca 30 minuter var sen e dom slut, går och lägger sig självmant, så då är det passet slut. Man ska ju aldrig pressa en hund.

I'm out Vilar huvudet i handen