Tränings-/aktiveringsschema?
Undrar om ni har något tränings och/eller aktiveringsschema till era hundar? Lägg gärna upp hur era scheman ser ut i så fall! Exempelvis: Måndag 1 h promenad morgon & kväll, spår Tisdag Agility, skogspromenad med klövjeväska Osv.osv. Har inget själv men har funderat på att fixa ihop något! :)

Nix inget schema, jag tränar det vi (jag & hundarna) känner för, när vi känner för det.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Vi gör väldigt liknande #1, men håller ändå ett sorts "schema" i huvudet.
T.ex. så har jag en liten veckolista på grejer som jag vill hinna göra minst 1 gång i veckan, t.ex. spår, drag, långpromenad, och "träna" (dvs lydnad/agility/rally- etc)
Jag har alltså inte bestämda dagar, och inte heller bestämda sträckor/mål, utan bara något som ligger i bakhuvudet som en liten inspirationslista när jag inte vet vad jag känner för, och så bestämmer jag på plats vad och hur jag vill göra för dagen :)
Min hunds veckoschema ser ut ungefär såhär: Måndag: Apporteringsträning Tisdag: Promenad med rallylydnadsträning Onsdag: Träning med träningsgrupper på klubben Torsdag: Privatträning apportering Fredag: Endast promenader Lördag: Nosework Söndag: Apporteringsträning Kommer dock se helt annorlunda nu när mörkret kommer snabbare. Man hinner inte med att träna efter jobbet innan det blir mörkt :(
Nej ibland kan vi planera dagen innan eller så men inte mer än så. Om vi inte ska tävla då såklart eller gå kurs.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Inget schema :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vi hade ett packat schema förr, numera gör vi exakt det vi känner för. Har tack vare det fått en härligt harmonisk hund som slutat stressa och göra kraftiga utfall.
Inget schema eller så, men ibland kan det ju hända att man måste planera i förväg och förbereda vid vissa sorters träning.
Morgon promenad
eftermiddags promenad eller cykla
kvällspromenad.
Sen lydnadstränar vi när vi känner för det.
Har ju rätt små hundar på en mankhöjd som ligger på 34 - 39 Så dom kräver ju inte super mycket.
I'm out 
Inget schema, så att jag skriver ner det, men vi har ju vissa bestämda dagar i veckan som vi gör olika saker.. Tex lydnadsträning på måndagar, agilityträning på tisdagar osv..
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Har inget driekt schema men ungefar sa har;
Mondag - Lita agility traning & chill
Tisdag - Agility pa klubben, tar nu med bada och andra tranar passivitet
Onsdag - Agility traning/tricks
Torsdag - Agility Traninng/Lydnad
Fredag - Klubb lydnad med andra hunden
Lordag/Sondag - Mer traning
Allt vi gor ar bara ungefar 5-10min, just nu gar jag pa kurs i klubben sa forsoker lara mig och hunden :) Tavlar fortfarande pa helgerna ibland i flyball och da chillar vi fore och efter. Utover traning blir det promenader och bus :)
Glömde skriva agility på mitt lilla schema, det gör vi ca 3-4 ggr veckan i ca 30 minuter var sen e dom slut, går och lägger sig självmant, så då är det passet slut. Man ska ju aldrig pressa en hund.
I'm out