Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1673 ggr
Luckysoul
0

Kennelhosta

Snälla säg att detta inte är kennelhosta. Skruva upp ljudet om ni inte kan höra det för det är rätt lågt han gör det

Luckysoul
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Testar igen

russin
0

Det kan vara allt från kennelhosta till ont i halsen, men tippar på kennelhosta - så håll dig från andra hundar tills du är mer säker. Ibland blir det inte värre än så vid kennelhosta och det lugnar sig efter några dagar och ibland blir vissa individer värre drabbade. Du kan bara vänta och se.

Luckysoul
0

Jag misstänkte det. Ja, han får stanna hemma sålänge. Hur länge ska han vara borta från andra hundar, jag läste någonstans att det gällde 3 veckor för att vara säker? Och kan det smitta till andra hundar om han hostar på mina kläder och en annan hund nosar på mig? Jag jobbar nämligen på ett hunddagis och vill inte smitta alla dagishundar.

russin
0

3 veckor efter den slutat hosta tyvärr 😕 om man ska vara säker på att inte föra det vidare.

Kläder är nog ingen större fara.

Luckysoul
0

Okej tack, Lite surt men det får man ta 

Vad bra =)

Ambrose
0

3 veckor efter att hunden har slutat visa symptom, och ja, det kan smitta via kläder. Ha ett ombyte eller flera på jobbet som du kan byta till. Det hade nog varit schystast av dig att höra av dig till jobbet om hur du borde göra. Om du t.ex. har hundar på jobbet som snart ska ut och tävla eller göra annat viktigt, så hade det varit taskigt om de blev sjuka :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Luckysoul
0

Okej tack för svar.

Jobbet är redan informerat sedan länge, så den biten är fixad =)