Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 662 ggr
reckon
2015-09-27 13:31
0

Vintertäcke

Jag är på jakt efter ett vintertäcke men har inte riktigt hittat det jag söker. Det viktigaste är att det täcker bra runtom så att det har lite "tehuva-effekt". Det jag hittat som kommer närmast det jag söker är Hurttas Outdoor ultimate värmetäcke men det ser ut att vara väldigt brett mellan frambenen och min hund kommer förmodligen få skavsår av det.

Att det täcker mycket under magen spelar ingen roll bara det täcker runtom. Det är kanske nästan bättre att det inte täcker så mycket under magen då han kommer att springa i snö och då kanske det är bra att ha så lite som möjligt under magen så att det inte kan fastna så mycket snö innanför. Dessutom vore det trevligt om mag-delen inte gick så långt bak så att han slipper kissa innanför vilket vi haft problem med på täcken/overaller tidigare.

Har ni några tips till mig? 🙂

poodlelicious
2015-09-27 13:42
1

Hööks har bra täcken. Prova där.

Lathundarna
2015-09-27 13:46
0

Jag köper billiga hundtäcken från Börjes i dtörre storlek än hundarna har, sen sätter jag mig vid symaskinen och trixar och fixar så att de blir som jag vill. Har för tillfället ett höst- oooch ett tjockt vintertäcke som täcker mer ner över sidorna än normala täcken gör, och jyckarna trivs bra i dem. Ingen bröstplatta på nåt av dem, men är det såpass geggigt/blött så har de overall under täcket. Även på overallerna har jag sytt om lite med anledning av samma bekymmer som du nämner.

reckon
2015-09-27 18:41
0

#1 Jag tittade på hemsidan men tyckte inte det fanns något jag sökte där. Om jag har vägarna förbi ett Hööks får jag åka in och klämma lite på täckena och se om det kanske ändå finns något jag gillar. 

#2 Ja det verkar nästan som jag får göra så. Dock har jag ett Back on Track-täcke som jag har tänkt sy om sedan jag köpte det för över ett år sedan och det har fortfarande inte blivit av… Men jag tror jag får börja kika på de lite billigare täckena från typ Börjes och Hööks och se om jag kan få ihop något bra av dem. Det känns ju lite sådär att köpa ett dyrt Hurtta-täcke för 600 kr och sedan sy om hela magdelen. 

Vet ni annars någon som syr upp täcken efter önskemål?

Lathundarna
2015-09-27 18:49
0

Njah, har sett att det ibland kommer ut annonser i vår stads "köp och sälj"-grupp på Facebook, annars kanske en villig kompis/släkting om man inte kan själv?

Hiro
2015-09-27 21:30
1

Back On Tracks fodrat regntäcke, täcker hela hunden och håller hunden riktigt varm (har på min labbe och det är riktigt varmt under täcket vid -30)