Underlägg till matskål?
Någon som har tips på var man kan hitta STORA underlägg till matskålarna, eller kanske till och med har något DIY-tips?
Har tidigare bara haft vanliga bordstabletter i plast under matplatsen, vilket funkat fint för äldsta hunden.. Men den yngsta dräller nåt så ini bomben och nu har golvet under börjat dra åt sig fukt..
Har googlat och kollat webbutiker osv, men inte hittat nåt tillräckligt stort eller bra. Vill ju gärna att det ska vara snyggt också. :P
Hur har ni andra fixat med hundens matplats?
Vi har fått lägga handdukar men fungerar egentligen inte så bra i längden men inte hittat något bättre, alla är så små :(
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har en stor skiva av mjuk plast. Den är avsedd just för att vara ett underlägg till mat- och vattenskålar eftersom den pryds av ett stiliserat hundhuvud - men jag kan inte minnas var vi köpte det. Tyvärr.
Borde det inte finnas nåt ställe där man kan köpa typ "bordstablettsplast" som metervara? Det här problemet håller på att göra mig galen, haha.
Vi hade ett underlägg med kanter som egentligen är till skor. Köpt på typ biltema eller liknande
Vaxduk kanske? Finns på metervara också, vet inte hur praktiskt det är dock. Men vattentät iaf
Jag provade vaxduk men det rann ut på golvet :(
Biltema har ett ganska stort gummiunderlägg med en liten kant runt om: http://www.biltema.se/sv/Fritid/Husdjur-tillbehor/Hund/Underlagg-till-hundskal-2000033666/ Kanske inte det snyggaste dock :P Vi har ett sånt underlägg och en anti-spill-vattenskål (Road Refresher) och det funkar fint, även på vårt billiga, fuktkänsliga parkettgolv. :)
Vaxduken tror jag de hade dragit runt med så fort den krusat till sig lite, och då hade det blivit mat/vatten i hela huset istället för just vid matplatsen. :D
Problemet är ju att jag har minst 3 skålar framme hela tiden, så ett vanligt underlägg räcker inte till. Men såg att det där som Andrea länkade i #7 fanns i två storlekar, med lite tur kanske det passar!
#8 Kollade med den på biltema, den största är för liten här haha men har stor sankt bernhard xD