Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 992 ggr
Mutal
0

Flytta

Tjenare!

Detta är ganska långt i framtiden, om ett år ungefär :) 

Min kompis J ska åka på Au Pair i USA (troligtvis) och jag ska ta hand om hennes katter under den tiden hon är borta. (Jag får böcker för besväret huehue) men iallafall. 

Jag tänkte höra redan nu om ni vet några hyresbostäder i Linköping eller närheten där man får ha hundar och katter? Pälsdjur över lag.

Min plan är nämligen att gå grundutbildningen för klipp och trim på Salong Fyra Tassar efter sommaren. Under sommaren ska jag tjäna in lite cash för att överleva i Linköping :P  (Och även försöka hitta jobb under helger och kvällar och sånt :))

Om ni vet några ställen får ni gärna hojta till!
Det får gärna vara lite utanför, men lägenhet är bäst tror jag. Jag gillar inte städer för mycket men det kan vara inom bilavstånd (kort). 

Hojta till om ni vet om några lägenheter där man kan ha hundar? Det behöver inte vara att dom har lediga lägenheter, men bara så man vet ifall det är så att de har något ledigt senare :)

MVH
Mutal

Magrat
0

Har du kollat Stångåstaden som är det kommunala hyresbolaget? Har lägenheter lite överallt, finns dessutom i en liten ort utanför Ljungsbro, det är väl ungefär 20 minuters bilväg från Linköping.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

peafie
0

Jag bor i en lägenhet hos Stångis med hund och trivs bra. Det kan vara bra att ställa dig i kö på en gång i så fall för att spara köpoäng fram till flytten.. Vill du bo i stan fast ändå med "landet-känsla" så skulle du nog tycka om området Lambohov. Det är väl från andra sidan stan sett från Tornby (där jag har för mig att Fyra Tassar ligger?) men det går fort att både åka bil och cykla. Gjorde cykelturen senast förra helgen och det är inga avstånd att tala om. :)

Bloggen     ○    Instagram

russin
0

Dm flesta lägenheter i Linköping får du ha husdjur i 🙂

Fialialej
0

Hyresvärdar har inte rätt att lägga sig i livsstilsval (ex rökning inomhus eller husdjur), men tar ut ersättning för skador och extra slitage. Kan vara bra att tänka på.

"På natten är alla katter svarta"

Mutal
0

#1 Tack :) 
#2 Ja det ligger i Tornby ^^ Låter bra tycker jag 👍

#3 Yay :)

#4 Åhh…tack för informationen :)