Födelsemärke? Vårta?
Sambon och jag upptäckte idag att Simba har fått en liten hudfärgad prick på underläppen. Det är som en liten hudflik och den har inte varit där tidigare.
Kan det vara någon slags vårta eller ett födelsemärke? 🤔 Någon som har varit med om samma som vet?

Kan vara vårta, tumör eller något annat. Födelsemärke borde ju ha synts tidigare.
Mitt tips är att alltid kolla upp sånt hos veterinär för att vara på den säkra sidan.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 Mjo jag har bett sambon att ringa snart för att fråga vad de tror och tycker vi ska göra. Har tyvärr ingen röst idag (totalt sjuk/förkyld) så jag kan inte göra mig förstådd över telefon tyvärr. 🤐
Veterinären svarade inte på telefon så vi testar igen imorgon. Jag misstänker papillom då jag har hittat en till sådan vårta eller hudflik vid sidan av munnen och han har varit med många hundar under sommaren. 🤔
Om jag inte minns fel så är din hund lite äldre?
Min tik på 8 år har fått en del hudfärgade prickar som enbart sitter i huden. Var och kollade upp det hos veterinären men det var vad veterinären sa åldersvårtor och helt ofarliga. Skulle de inte störa hunden så behövdes de inte tas bort.
Bra att alltid kolla upp nykomna knölar eller prickar på sin hund dock så bra att ni ringer veterinären. Har alldeles för mycket erfarenhet av att knölar kan vara farliga trots att man inte tror det.
Codeavalone.blogg.se
#4 Jo han fyller 11 i december. Läste dock att åldersvårtor brukar sitta överallt förutom vid mun och nära slemhinnor så det är därför jag misstänker något annat. Men det ska som sagt kollas upp av veterinär. Ska försöka få en tid tills imorgon. 🙂
#5 jaha intressant det hade jag ingen anning om :)
Lycka till hos veterinären 👍
Codeavalone.blogg.se