Blöder från snoppen!
Min hane blöder plötsligt från snoppen! Vad kan det vara? Ska till vetten så fort de öppnar. Okastrerad. Inte jättemycket blod. Slickar sig hela tiden.
Urinsten kanske? Smärtsamt och behöver förstås åtgärdas för att inte vovven ska bli riktigt sjuk.
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Urinsten eller prostata problem ligger väl närmast när det blöder.
Bra att du åker till veterinären så de kan kolla ordentligt.
Codeavalone.blogg.se
Kan vara allt från en enkel urinvägsinfektion till prostataproblem mm.
Prostata?:O va e de? Vetten sa att de kan bero på tikarna
Help
#4 Googla prostata, det är något hanhundar/pojkar har, som kan tillföra problem. Precis som våran livmoder och dylikt kan tillföra problem. Och vad jag tror angående att det kan bero på tikar är, nej, men jag är ingen veterinär. Men jag skulle inte tro att det beror på tikar.. Försök ringa en annan veterinär och få en tid istället, UVI (urinvägsinfektion) gör ont, även de andra sakerna folk sagt att de misstänker att det är. Min tik hade UVI som valp, först kissade hon mycket, sen kom det blod i kisset och hon skrek, hon var bara 8veckor så det var inte så kul.
Urinvägsinfektion, urinsten, blåskatarr eller något annat problem med urinvägarna/blåsan. Tycker du ska kontakta en veterinär så du får komma in med hunden. Kan vara väldigt smärtsamt att ha dessa problem.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Om vetten säger att det är ok så,tror jag på hen:) Han är pigg idag så viåker inte in till vetten, de sa stt vi skulle åka in ifall de blödde mer
Är du säker på att det kommer inifrån penis? Trodde det om min hund, det såg ut så. Men det visade sig vara en yttre skada, kanske hade rispat sig när han lyfte på benet mot en buske eller så. Minns inte om skadan var på själva penis eller insidan av fodralet". Värt att ta en titt kanske?