"Bygga" egen utställningsvagn?
Undrar om det ör någon som har byggt/gjort en egen utställningsvagn? Satt och funderade på om man inte hade kunnat göra en själv. Hade en tanke om man skulle sågat en platta och skruvar fast länkhjul och sen skruva plast buren i den plattan? Tänkte testa men undrade om någon har försökt göra det och lyckats, isåfall hur blev den? :)
*följer*
https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home
Jajjemen. Min händige sambo har skruvat ihop en ram av träreglar och skruvat på ett hjul i varje hörn, varav två låsbara. Ramen sätts fast på en mindre utställningsbur med hjälp av spännband. Vi kanske ser ut som amatörer när vi kommer, men det är funktionellt.
2 kan inte du visa bild :) jag har sett egengjorda modeler och tycker ofta att dom ser smidigare ut större hjul gör att dom rullar bättre i ridhus om utställningen är i sådant. Själv haft skrinda för slippa bära allt sådan skulle man säkert kunna göra om lite men vi har den till lite annat med :)
Tänkte ge mig på att sätta ihop en imorgon, om det lyckas så lägger jag upp här hur jag har gjort och slutresultatet :)
#3: av en händelse ska vi ut och lufta utställningsvagnen imorgon, jag ska försöka ta ett kort. Om jag minns det, det är nog en del nerver inblandade.
Och jag undrar var ni fick hjul, både låsbara och icke låsbara. De vi har nu är värdelösa…
Något sånt här hade man säkert kunna göra en utställningsbur av http://www.clasohlson.com/se/Hjulsats/30-7143
Man kan säkert komma undan billigare med hitta matrial på andra ställen om man vill.
5 kanoners 👍
8 snygg enkel och verkar inte ta en massa plats i bilen 👍 Var ni på utställning? Isf gick det bra :)
9: Jopp, det var utställning igår. Nej, det gick inte bra, eller det beror på hur man värderar saker. Domaren sa att hon älskade min hunds glada och positiva personlighet, men samma glada och positiva personlighet gjorde att hon inte kunde bedöma hundens rörelser. Jag har alltså en så framåt och positiv hund att hälften vore nog… å andra sidan ska jag nog inte klaga på det, det vore hemskt att ha en sur och otillgänglig hund.
10 vart lite träning iaf 😃