Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 435 ggr
Rommel
0

En enda gen skiljer

Läste i Illustrerad Vetenskap under rubriken Biologi idag att det bara är en enstaka variation i en gen som heter IGF-1 som skiljer liten hund från stor.

Tanken slog mig att om det skulle bli fel i den här variationen i genen, så skulle en liten Chihuahua kunna bli stor som en Varghund och tvärtom, en Varghund bli liten som en Chihuahua.

Tanken svindlar. Fast risken är förståss minimal.

gejsa
0

Oj, det var inte lite det. Men känns som för djupt att tänka på sånt. Fattar inte så mycket ändå. *fniss*

Lotta
0

Rätt otroligt…minimalt men tänk om, tanken svindlar verkligen. en variation i en gen Fundersam Jonny prenumererade på tidningen förr och gissa om jag lusläste..

Hennum
0

oj. men skulle det verkligen gå? är det inte mer komplicerat än så?

snart gör dom väl nåt sjukt genmanipulations försök och byter ut den genen, och gör en varghund i storlek med chihuahua…

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Rommel
0

Lotta: Japp, den tidningen är himla bra, min son och jag delar på pren. O har haft den rätt länge nu.  Mmm, Tänk om dom här små "Paris Hilton-hundarna" (lkommer inte på vad rasen heter just nu) skulle bli genmanipulerade och bli stora som Varghundar eller Grand Danoi´s . Med deras sylvassa tänder och det arga utseendet de får när de är stressade, rädda eller agressiva av någon anledning. Fy tusan vad rädd man skulle bli då. De ser livsfarliga ut fast de är små.

Tänk sedan tanken att ex.vis en Schäfer är lika liten som ovanstående hund. Eller en mini Danois. Skulle de ses som vakthundar då? Eller vara "farliga" i folks ögon?

Hihi, sådana här fantasier o tankar får jag rätt ofta sent på kvällen om jag läst något intressant. Hoppas jag inte tråkar ut er.

Lotta
0

Hahaha jag kan se det framför mig, faktiskt en rätt läskig tanke…jag skulle då inte vilja träffa en jätte pappis på gatan, Skorpan kan faktiskt se väldigt elak ut när hon drar upp och visar gaddarna. Mig tråkar du inte ut, jag, Jonny och hans svåger sitter ofta och klurar i vissa saker som står i tidningen…faktiskt mycket intressant som man inte haft en aning om.

kerstinjoh
0

Chihuahua stor som en varghund? Hu….. hemska mardröm!

Junction
0

Ja, tänka sig en Grand Danois… Blir det en Petite Danois då? Skrattande

kerstinjoh
0

hihi, den skulle allt se ut!Skrattande