Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 9322 ggr
dundeer
1

sekret ur penisen, normalt? *bild*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Aldrig ägr hanhund tidigare så tänkte höra här om det här är normalt?

[Nalle-]
0

Tycker inte det ser riktigt bra ut, kan vara förhudskatarr. Det är ingenting farligt men jag skulle bokat tid hos veterinär :)

[Daniela1983]
0

Är troligtvis förhudskatarr, den åkomman är den enda jag känner till iaf. Brukar gå över av sig själv eller så kan man spola med koksaltvatten inuti snoppen, vi försökte göra så endast en gång då det var för krångligt speciellt omman är själv om att fixa det på hunden.

Karmatarerskanise
1

#2 Inte inuti snoppen, bara bakom förhuden som man drar tillbaka.

[Daniela1983]
0

# 3 Mm innanför förhuden, nåt sånt.

Vanja
0

Det ser ut som förhudskatarr, om du ringer till veterinären så kan de rekommendera ett medel mot det. Medlet är väldigt enkelt att använda och kommer troligtvis återställa åkomman helt. 
Förhudskatarr är väldigt vanligt ibland hanhundar och inte farligt om man behandlar.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Dumpuck
1

Är förhudskatarr, brukar också kallas för snoppdropp. Rätt normalt/vanligt för hanhundar, hunden brukar oftast "sköta detta själv" men märker man att han tvättar ofta så bör man tvätta den. När slickandet blir för mycket så förvärras det.
Du kan enkelt tvätta själv med koksaltlösning, kan ta en vanlig spruta och försiktigt spruta in i förhuden, håll för hålet och massera runt så det tvättas riktigt innanför. Se till att ha papper till hands. Ibland kan man behöva upprepa någon dag.

dundeer
0

Tack alla ^^

neasfotografier
2

Det där hade min brors amstaffmix problem med lääääänge! Droppade inomhus hela tiden, inte så trevligt. Vi testade rengöra med koksalt, de har testat medel från veterinären och ingenting funkade. Det som funkade var när de satte in ett chip för kemisk kastrering i augusti för att se hur han skulle reagera på en kastrering (han har andra problem som att han varit väldigt stressad osv, därför testade de och blev rekommenderade chip av veterinär) och det drog ju såklart ner på testosteron-nivåerna i hans kropp och nu droppar han inte alls längre. Så det var helt enkelt det enda som fungerade på honom :)

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

hemul
0

Det finns såna där gummibollar med pip att köpa på apoteket. De är bra till sånt här. Mjuk spets och lätta att hantera.

Kommer inte på vad det heter, men jag hittade den här bilden när jag sökte på "gummispruta". Så ser de ut, men heter nåt annat.

http://se.depositphotos.com/12800718/stock-photo-blue-rubber-syringe.html

Lona
1

…och stick inte fram ansiktet när du släpper taget efter att ha masserat… Smidigast att hålla till utomhus, dock ser det ju lite suspekt ut. En del hundar går det inte att få bort på utan kastrering så så fåran väl väga för- och nackdelarna mot varandra.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com