Schampo mot lossad päls?
Läste för ett tag sen här i någon tråd om ett schampo som skulle vara väldigt bra när hundar lossar mycket päls. Det var även länkat nån video med instruktioner.
Nu hittar jag inte tråden igen, och kommer inte ihåg vad schampot hette. Någon här som vet vilket jag pratar om?
Fällningsschampo?
Ja, nåt sånt, men det var något specifikt schampo det pratades om.
Tar iofs gärna emot tips rent allmänt på schampon som är bra för att få bort all lös päls.
Jag använder Espree Simple Shed Shampo på min tik, det funkar ganska bra faktiskt, beror lite på vad för hundras man har och vad för päls. Man borstar ju när dom torkat och då lossnar det mesta :)
#3 Jag köpte det schampot idag och tänkte testa nästa gång Mojje ska duschas, vilket brukar bli ganska ofta eftersom han lyckas hitta äckliga pölar och diken att rulla sig i varenda gång vi är i skogen..
#5 Hahahahhaha den där bilden gör att jag älskar att min hund svalkar sig igenom att rulla sig på gräs istället för i lera ;)
#6 Japp, så där ser min ut varenda gång vi är i skogen. Han är helt otrolig på att hitta såna pölar/diken. Ju äckligare desto bättre.
#7 det värsta jag upplevt förutom när min hund stuckit ner i lerdike mitt i sommaren för det var så varmt, är nog när hon rullade och såg så söt ut så jag fotade henne men när vi började gå insåg jag att det var kattbajs hon hade rullat sig i.. *kräks*