Fungerar BOT?
Hur bra fungerar Back on Track?
Har nu ett täcke därifrån då min hund lider av dåliga och stela leder, men när jag läser bruksanvisningen blir jag lite fundersam, för jag vill se till att jag använder det på rätt sätt.
"Efter introduktionsperioden bör man öka användningen till minst 8 timmar per dygn, gärna längre."
"För hund används ofta standardtäcket som är regnavvisande och andas. Dock skall man komma ihåg att man vid långdragna problem bör använda Back on Track under flera veckor, minst 8 timmar per dag, med regelbundna uppehåll."
Ska han verkligen behöva ha på sig det i 8 timmar per dygn för att få någon effekt?
Vänliga hälsningar Frida Ramstedt
Sajtvärd för Terrier iFokus & medarbetare på Hundar iFokus
springandetassar.weebly.com
Det tror jag inte, men effekten förbättras kan jag tänka mig. Täcket gör att kroppen "mjuknar" och om man tar av det så försvinner effekten efter en stund (skulle jag tro).
Helt säkert kan jag säga att BoT är det bästa täcket jag stött på för att hålla värme för hund så där är de klockrena (har fodrat regntäcke åt min hund)
Jag har BOT nättäcke till min hund som har spänningar i ryggen och inflammation i hals- och lårmuskel. Han har på sig det på natten och morgonen. Tycker jag märkt en rejäl skillnad när han har det och inte haft det! Däremot tycker jag inte det gjorde från lr till under "invänjningsperioden" när han bara hade det ett par timmar eller så på sig.
Så ja, jag förstår det också som att hunden helst ska ha täcket på sig många timmar per dag - men inte dygnet runt :)
#1 #2 Vad glad jag blir att det verkar fungera, hoppas att resultatet blir lika bra hos min lilla kille! :)

Vänliga hälsningar Frida Ramstedt
Sajtvärd för Terrier iFokus & medarbetare på Hundar iFokus
springandetassar.weebly.com