Prisr på Dogwalking?
Hej, jag ska starta dogwalking och djurpassning i min stad. tycker de är lite svårt med priser, vad skulle ni kunna tänka er att betala. Jag måste ju ta ut å jag tjänar på det också eftersom jag ska starta ett företag måste jag ju betal moms och skatter hit och dit med ;) Jag gjort ett lite förslag. (inte färdigt) och vet att de är lite suddigt och svårt att de vad de står ;) Min syster ha fått i uppdrag att fixa bättre pris bild. Hur eller hur är det för dyrt? Jag har försökt att utgå från andra dogwalking i Sverige.
Jag kan ju bara jämföra med här så kostar det 2000 kronor i månaden att ha hunden på hunddagis heltid dagtid måndag-fredag i en månad så då hade jag nog tyckt det var lite väl dyrt med 1900 för att hunden blir promenerad med i 30 minuter en gång om dagen.
Vad folk som bara är dogwalkers brukar ta har jag däremot ingen koll på.
https://www.instagram.com/aros_yoda/
Vart bor du? Här i Stockholm kostar heltid dogwalking 1h ca 2500kr.
1900kr för 30min varje dag är absolut Inga överpriser i Stockholm, men högre än så kan du nog inte ta.
Dagis här kostar ca 3000kr för övrigt.

Jag bor i en liten stad (Vimmerby) Har jämfört med hundagis i närheten och jag ligger under dem i dessa priser. Men skulle kanske kunna sänka dem lite.
Tycker också att det känns dyrt jämfört med vad hunddagis kostar. Men det får du ju jämföra hur det ser ut där du bor. Vad det kostar i Stockholm eller Jönköping spelar ju egentligen ingen roll.
Jag har haft dogwalker till mina hundar under flera år nu, både privata och företag. Jag tycker att dina priser ligger bra om du ska starta ett eget företag och rasta hundar. Jag har betalat 3200kr för 30 min 5 dagar i veckan i Göteborgsområdet.
Något som jag dock har svårt att förstå är varför man ska ta betalt 50% extra för att ta ut 2 hundar från samma familj? Det tar ju lika mycket tid att ta ut 1 hund som två om de bor tillsammans och kan bli promenerade tillsammans.
Codeavalone.blogg.se
#5 Har man två hundar speciellt större som kanske drar så tar det en hel del på energin
#6 Jag håller inte riktigt med dig i det. 😇
Jag har väldigt svårt att förstå att man ska ta extra betalt för att gå ut med två hundar istället för en om man kan göra det på samma tid. Det kan ju inte vara så att alla har två stora hundar som drar utan de flesta hundar går snällt i kopplet vare sig de är stora eller ej. Så det känns som det skulle vara ett undantag att det ska ta mer energi 🙂
Codeavalone.blogg.se
Enligt mig är det en helt annan sak att gå med 2 eller 3 hundar än en, det blir enligt min erfarenhet lite besvärligare i många situationer(framförallt om hundarna inte går bra i koppel eller har problem med tex hundmöten) och jag tycker inte du ska göra skillnad på "problemhundar" och hundar som beter sig exemplariskt, det kommer nog bara bli krångligt och var gränsen går mellan problemhund och exemplarisk hund kommer att bli en tolkningsfråga. 50% för hund nr 2,3 osv tycker jag är lagom. Däremot tycker jag att priserna är dyra om jag jämför med det hunddagis jag skulle välja i min stad. Heltid där kostar 2500(då är det mån-fre som gäller) och enstaka dagar 200.
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
#8 Jag tycker absolut man ska skilja på problemhundar. Då får dessa ta en egen promenade=dyrare pris. Kriterierna för att en promenade med flera hundar ska fungera är att alla kan gå o Koppel och inte gör utfall eller liknande..