Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 579 ggr
Hildgrim
0

Olika regler för olika hundar?

Hur fungerar det att ha olika regler för olika hundar? T ex att inte alla hundar får vara i soffan? Går det att lösa på något bra sätt? I mitt fall så rör det sig om att jag är allergisk och vill kunna sätta mig i en allergenfri soffa utan hundhår och skit. Men jag vill samtidigt kunna sitta och mysa i soffan med min egna nakenhund.

Fridaaaa
0

Går bra tycker jag. Vi har stort sätt samma regler för alla. Lillan får inte vara i sängen men annars samma regler :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lon@
0

Beror ju lite på vad det gäller.
Mina labbar har i princip samma regler (förutom att Posh inte får hoppa men det beror på att han har ont i ryggen) men Skroffan hade onekligen lite extra förmåner. Det var bara hon som fick ligga uppe på kudden eller vid mattes överkropp i sängen, labbarna fick ligga vid fötterna.
Överlag var jag medgörligare med henne än med de andra får jag erkänna, men det berodde på att hon var sjuk. Det är klart att hon mycket väl kunde varit väluppfostrad ändå, men när man vet att hunden har en begränsad tid kvar så vill i alla fall jag skämma bort den lite.
Däremot är jag noga med att alla ska få mat/godis/tugg om en får det vilket labbarna tyckte var ett väldigt bra påfund eftersom Skroffan behövde äta minst fyra gånger om dagen.
Mina kompisar menar att det inte spelar någon roll om man ger bara EN av hundarna men det känns faktiskt inte bra.

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!