Löp
Min tik löper, började blöda 24 aug och slutade 31 aug. Hennes vulva svullnade och hon har skött blödningarna själv genom att slicka sig ren. Min fråga är hur mycket är normalt för vulvan att svullna och bli större? Går detta tillbaka när hon slutar löpa.
Jag gissar att du menar augusti när du skriver mars? Annars hade jag kontaktat veterinär om svullnaden inte gått över än :) De kan svullna jättemycket och se ut som babianbakar under löpen och det går tillbaka när löpet är över.
Ungefär så ser hon ut:) Har ändrat till augusti
Är det första löpet för henne? Du kan räkna lite med att vulvan inte går helt tillbaka utan kommer vara något större efter löpt. Här minns vi mycket väl hur illa Donna såg ut sitt första löp hon fick bredbent för vulvan var så svullen som 1 säger babianrumpa 🤪 Hennes mus gick ner bra men visst den vart inte den där pyttelilla ärtan som hon hade innan men pusta ut ts den kommer gå ner mycket 😃
Vissa tikar ser ut som babianer där bak när dom löper - och vissa syns det knappt alls på. Det går tillbaka när löpet är över 🙂 Efter just första löpet kan det vara något större efter löp, men den skillnaden är så liten.