Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 2016 ggr
[Daniela1983]
1

Var gillar era hundar bli kliade?

Det fanns en tråd om kliställen men har inte lyckats hitta den.

Är det något speciellt med att bli kliad ovanför rumpan och svansen? Min hund blir helt salig  och upphetsad när man kliar där.  Även öron vill han ha kliade.

[Forest]
0

Rumpan uppskattar dom alla, men få kli på magen slår starkt med här hos alla.

ElinvBorg
0

Vår lilla dam här hemma, en affenpinscher, uppskattar nog mest tt bli kliad på bröstet och på sidan av magen. Då kliar hon med själv med tassen 😉

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

fridarebecka
0

Verkligen överallt, men han somnar nästan sittande om man kliar honom under hakan :)

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Catta-
0

Luna älskar att bli kliad på halsen och på rumpan :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[tk1971]
0

Under hakan och på magen.

JoannaLi
2

Runt svansroten och att gnugga öronen är bland det bästa som finns. När jag en gång gjorde båda två samtidigt så höll han på att trilla omkull, för han visste inte vad han skulle göra. 

Nu är han dock väldigt torr i huden (vi jobbar på det), och älskar då att bli kliad på strupen, ner mot bröstet.

[Daniela1983]
1

#6 Albin vet inte heller vart han ska ta vägen när man tar vid rumpan. hehe  Är nästan så jag tror att han har mask och kliandet blir skönt därför, men jag har nog fel.

Under valptiden gillade han under hakan, men inte längre. Klia bröstet är förstås också skönt, det tycker nog alla hundar. ;-)

nadilda
0

När det gäller vår vuxna så fungerar faktiskt precis allt, inklusive tassar och svans. Men de allra mesta ställena är nog ljumskarna, armhålorna, magen, under hakan, bakom öronen och på den lilla punkten mellan ögonen. 

Den lilla gillar att bli kliad på magen, men kan samtidigt tycka att det kittlas lite och bli busig istället beroende på vilket humör hon är på. Annars så gillar hon att bli kilad på sidorna. Hon har dock inte alls samma tålamod som Dolly.

Signizen
0

Mellan öronen är favoriten.

axa
0

Hakan är det bästa.

IngaTrnqvist
0

Rumpkli är det bästa Brownie vet, samt att bli kliad i hals/nackfluffet.

isblixt
0

Överallt, men speciellt på magen, ansiktet, rumpan och under hakan ;) och som äkta cockrar jag har så är öronen alldeles perfekta kliställen, då suckas det tungt. :)

JoannaLi
0

Mellan ögonen glömde jag helt! Bästa som finns ju! :D

[Tilde]
0

Simbas favoritställen är ovanför svansen, vid ögonen, låren (han går alltid ner i vad vi brukar kalla för "yoga pose" då 😃) och magen. Fast jag tror att magen är mest avslappnande, liksom om han ligger och ska sova/vila så vill han bli kliar på magen. Är han pigg och på lek/bushumör är det de andra ställena som gäller. 🙂

Ravynsfair
1

Rumpan alla gånger!  annars är bakom öronen en favvo! 😃

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[Daniela1983]
0

+ 1 på att sucka vid öronkli. Hundar är bra roliga ibland.

Hogwarts
0

på bröstkorgen, han drar alltid ner min hand där med tassen 😃