Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 906 ggr
Emmahpemma
0

Var har Hailee varit?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ar en schäfertik vid namn Bessie Hailee. Långhårig är hon. Finns ingen stamtavla, dock är hon öronmärkt och finns i skk's hundägarregister.

Jag har haft henne sen hon var 1,5år gammal. före det har hon varit i skellefteå.

Jag köpte henne av goda vänner till mej, som köpt henne någon vecka tidigare för att ge henne ett bra hem.

Jag har ett valpbesiktningsintyg, rättare sagt en kopia.. där står hennes namn o öronmärkningsnummer, samt ett namn, som inte är samma namn som den person som ägt henne i skellefteå. Valpbesiktningspappret är utfärdat på katrineholms veterinärstation hösten 2003. 

Veterinärintyget kan vara falskt, då det ser ut som att det är mkt "tippexat" innan det kopierades…..Men där finns ju ett namn, och öronmärkningsnumret på pappret stämmer med vad hon har i örat…så det är ju nånting iallafall…

Någon har varit väldigt engagerad i Hailee, hon går lydnadsettan prickfritt, o gjorde så när jag köpte henne, hon är skottfast. Säjer man "rapport" till henne så letar hon tills hon hittar en manniska i skogen, sen kommer hon och "visar" var personen finns.

Men någon har också varit mindre snäll med henne, Hon är paniskt rädd för vissa män bland annat.

Tror du dej känna igen Hailee's historia. PMa mej eller maila på emmah.nystrom@hotmail.com så kan jag lämna fler uppgifter.