Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 584 ggr
Ellen89
0

Lamna hemma efter flytt?

Hej,

Vi har precis flyttat hus och en av hundarna ar lite mer nervos av sig. Han klarar att vara hemma ensam normalt men just nu sa vill han folja overallt i huset och ar lite extra nervos, sa jag vill helst inte lamna honom. Har nagra dagar utan jobb nu och tar med dom overallt men undrar hur lange det tar for honom att inte vara sa nervos? (andra hunden funkar det bra med). Hur lange tog det med era hundar nar ni flyttade?

Karolina-H
0

Jag har också precis flyttat i sommar och min äldsta tik tog det med väldig ro och bryr sig inte om att vi kommit till ett ett nytt ställe. 

Jag tror det är väldigt olika hur de reagerar, en som redan är lite nervös av sig kan det nog ta några dagar för innan den blir trygg. Försök uppmuntra honom att ligga kvar när ni går runt så kommer han nog snart vara på banan igen :)

Codeavalone.blogg.se

[Forest]
0

Vi har flyttat men bara två trappor upp ;) Våran vart trots den korta flytten lite nervös det höll i sig 2 dagar. Värre var det för katten men även han har landat. Tror på det som 1 tipsar om uppmuntra att hunden ligger kvar.

JoannaLi
0

När jag flyttade ner till internatet, så fick vi se rummet på lördagen, och jag lämnade honom då med en kompis/granne, och då var han redigt orolig. Likaså söndagen. Måndagen var han lite pipig när han var ensam, men sen efter det så har det avtagit kraftigt för var dag som gått. 

Så ungefär tre dagar, räknar jag med att det tog :)

Ellen89
0

Tack! Ska uppmuntra att han ska stanna på sin säng. Börjar redan bli lite bättre. Ska nog ta lång promenad innan jobbet men då är dom bara ensamma några timmar så borde gå bra.