Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 982 ggr
[Vanilla~]
0

Beteende tolkning?!

Min flatvalp på snart 6 månader har nu vid två olika tillfällen börjat mopsa sig ordentligt mot den andra hunden under lek. Hon har aldrig haft problem med hundar innan men idag "flög" hon på en mops som hon känt sen hon var liten. Hon stod över henne och gjorde en massa läten men bet aldrig tag i henne.

Dem lekte och vips så började min bråka. Mopsen svarade inte upp min. Jag avbröt min och efter en stund så busa dem igen som vanligt, sen flög hon på mopsen igen. Jag sa då till ordentligt och därefter började min fjäska något fruktansvärt mot mopsen men för tredje gången gillt så gick hon på henne igen och då fick det vara färdig lekt från min.

Hon "flög" på en rottweiler valp på 13 veckor två gånger för inte så länge sen heller. En hane som hon precis hade träffat. Ägaren tog då sin valp och gick men kom sedan tillbaka. Dem lekte och sen gick hon på han igen🤔

Ingen aning om varför hon börjat med detta?! Kan det vara löpet som kanske är på G som gör att hormonerna spökar.🤔 Just hundar som är mindre än hon själv har hon en tendens att köra över…

russin
0

Hunden börjar bli könsmogen och testar gränser med andra hundar - inte ovanligt.

Min ena hund var överjävligt med valpar/yngre hundar mellan hon själv var mellan 6 månader och 2 år. Sen blev hon vettig med valpar - i övrigt så fungerar de flesta tikar, dock ej alla.

[Vanilla~]
0

Misstänkte att det var en av deras miljoner faser. Dessa monster till valpar 🥵

russin
0

Haha, har hon börjat löpa än ? Annars är det nog på gång snart 🙂

[Vanilla~]
0

Nope, det har hon inte. Men det ligger nog runt hörnet. Ska bli sååå skönt när hon kommer igång. Det sägs att dem landar lite efter första löpet 🙂

russin
0

Hehe, jag brukar säga att valpen blir ung tonåring direkt efter första löpet - blir ung vuxen efter det andra och vuxen efter det tredje. De flesta tikar är som jobbigast tycker jag mellan första och andra löpet 😃

[Vanilla~]
1

Du körde precis det lilla hoppet jag hade i botten hahah

russin
0

#6 - sorry 😃

Lugn - den kommer bli vuxen till slut🙂