Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 1514 ggr
[emmaomajken]
0

Hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag lämnade in min hund för hennes första klippning för 2 månader sedan. Jag var noga med att påpeka att jag ville hon skulle klippa jämnt överallt, så att det inte var mycket päls på t.ex benen. Ändå lämnade hon mycket mer päls på ben, svans och ansikte :( jag fick t.o.m be henne göra om det och ÄNDÅ blev hon inte som jag ville. Jag är så missnöjd! Nu vill jag bara att pälsen växer ut lång och fin, jämn överallt. Vill ha henne i denna längden: https://www.google.se/search?q=shih+tzu+bow&client=ms-android-samsung&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIyoC2mtTnxgIVwsByCh0PFw-C&biw=360&bih=640#imgrc=-qxFDxRVo9sJLM%3A Min fråga till er är: Tror ni att pälsen kommer växa ut jämnt när den är lång igen? Än så länge växer det inte i takt. :( Eller ska jag lämna in henne på annat hundfrisering så att de klipper lite i nacke, på bennen och lite i ansiktet så det är någorlunda jämt, och sen låta det växa ut fint? Jag har bifogat bild på hur hon ser ut nu. Det syns inte så bra på bild men i verkligheten är själva sidorna på kroppen mycket mindre päls :( Snälla hjälp… jag vet ingen som kan detta med shih tzu päls!

Karmatarerskanise
3

Gå tillbaka och kräv att du ska ha tillbaka dina pengar.

Vickiw
0

Skulle gå till en annan som är bättre på sitt jobb, sen kan nog den frisören ge dig några tips :)

Tjeja
0

Byt frisör!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[emmaomajken]
0

Ska jag gå och klippa till lite vid benen, och sen låta det växa ut? Vill ha lång päls på henne. Men jämn. Jag tycker det är svårt att hitta en bra frisör, hur gör man?

[.Victoria.]
0

#4 Jag tog en eftertraktat frissa nära stan, blev precis som jag ville ha det eftersom jag hosta upp 600kr för en liten fjanthund.

anettebrostrom
0

Så där såg min Flisa ut då jag klippte henne första gången och då var det jag som gjorde det själv. Ett proffs borde lyckas bättre. Jag har köpt en maskin och en bra sax. Inte så svårt att klippa utan svårigheten är att hitta rätt tillfälle då hon går med på det. Ännu tror hon att allt är lek