Måttsydda reflex
vet någon vart man kan köpa det? Genom som trycker text också . Köpte från helpingdogs men de säljer inte längre:( Var perfekt, svårt att hitta som sitter bra och är långa :(
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Är det vanlig reflex man fäster med säkerhetsnål du är ute efter, eller reflex som man kan stryka fast, eller någon annan typ?
#1 Reflexväst 🙂
#2: Ah okay. 🙂 Annars finns ju alltid alternativet att köpa en vanlig väst eller enkelt täcke och stryka på egen reflex, finns ju reflexvinyl till exempel. Då kanske det blir enklare att hitta något som sitter bra och samtidigt få reflexer på. 🙂
#3 Bara hittat lite tjockare täcke 😕 Och vanliga västar är så korta.
Hade velat ha i stil med Roxys till höger. Men så långa har jag inte hittat i butik annat än lite tjockare täcken 😕
Vill ha med egen text nämligen, på Roxys står det Roxy, så hade velat ha med Happy 🙂

Roligare att göra själv ;-) Jag skriver gärna hundarnas namn på täcken och reflexvästar med eget motiv.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
#5 Ja om man kan det så 😉
Inte hittat någon färdig att sy fast på , är det som är kruxet 😕 Antingen är de korta eller så är de för tjocka 😕 Vill ha så mycket som möjligt i reflex inte främst bara namnet nämligen :)
Snyggt :)
Jag har köpt reflexvästar men ofta sitter som så illa att man behöver sy om dom. Korta in här och där, har en hund som anser alla täcken är sämsta påhittet som finns och hon får ha halsband som är köpt för jakthundar snarlik denna http://shop.brukshundcenter.se/index.php?cPath=113
Annars har jag sytt egna reflex-strumor som jag har på kopplet väger minimat, enkelt att sy för hand, helt enkelt taget från billig reflexväst för människor. Ska se om jag hittar bild på dom återkommer.
Annars tror jag säkert många syr vid beställning många med kineser syr egna täcken/kläder :)
#7 Inte hittat någon som syr i reflex, bara med små detaljer men inte i huvudsak reflex 😕 Kollat 😕 Och inte med text.
Håller med, det är sällan de sitter vettigt, därför denna sidan var så bra xD
Vill ha så att de syns även när de inte är kopplade. Halsband kommer hon ha ett vanligt, fullt sjå att hitta mjukt bra halsband till henne :/
Hitta här :) Fanns flera som jag kan tänka mig sitter bra på våran ena lilla bärfis ;)http://jackrussellterrier.ifokus.se/articles/4d7136dab9cb46222d04e8f7-hurtta-lifeguard
#9 Tänker du på twilight?
Om du hittar ett bra täcke så finns spray som blir reflekterande men osynlig på. Finns för päls, tyg eller hårdare material (typ om du vill spraya din cykel). De för päls eller tyg tvättas bort medan den för hårdare material är mer bestående. Den funkar för vissa sorters tyg med, men tror å andra sidan en flaska för tyg räcker rätt länge. Albedo100 heter märket. Rätt smart, jag har köpt till mina rullstolar, för dem är det skitsvårt att hitta bra reflexer till!
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
#11 Täcke är svårt att hitta i vanliga fall som passar bra :( Speciellt tunna :( Så är klurigt :( Men smart idé om jag väl skulle hitta :)
Men skulle vilja ha hennes namn på med lite snyggt, jag & sy dit själv fungerar inte haha
Haha, nej jag hade inte kunnat sy på, men spraya på hade nog gått ;) köpte från http://www.familjetorget.se/default.asp?Meny_Id=-2 där var billigast enligt prisjakt, men för päls finns nog bara i djurbutiker, typ zoozoo eller nåt.
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Vi köpte fel storlek på reflexväst från Engelssons, så den minsta tog mamma en bit av och sydde på den större. Då blev det en lång reflexväst/täcke. Annars tycker jag att engelssons har ganska långa reflexvästar, på bilden har golden det omsydda täcket och gråhunden har ett original (som sitter jättebra på henne).
Hurttas twilight reflexväst tycker jag sitter dåligt, den glider på sidan åt våra hundar (den är också lite tjockare).
#14 smart, jag är dock inte så händig hehe :)
Kollat engelssons men stora i halsen och hittade inte bröstmått :(
10 polar och munk tänkte jag på😃
#17 Hurttas storleka rpassar tyvärr väldigt dåligtpå Happy :( Och polar är för kort, vill ha längsmed ryggen :) Och kunna ha ovanpå ev kläder :)