Overall/täcke
Tänkte kolla lite om ni har några täcken/overaller till era pälsklingar? Och om ni isf har några rekommendationer? Jag vet att jag är tidigt ute men innan jag vet ordet av så är de kalla höst/vinterkvällarna här och då vill jag vara förberedd
Bor på västkusten så det blir blåsigare och kyligare för varje dag som går.
Har kikat på Hurtta Out Summit Parka. Ge mig gärna tips och rekommendationer!
@adventuresofnavi | instagram
Jag har ett ofodrat regntäcke(minns inte vad det är för märke) och ett täcke av modellen du länkade. Tycker det täcket är jättebra! Hon fryser typ bara vid 20 minus så har inte behövt använda den så många gånger men jag tycker den sitter jättebra!
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Jag gillar hööks regnoverall. Vid kallare väder har jag en varm från dg doggear. Vanliga overaller, typ hurtta, kan inte mina hundar ha pga passformen. Så är det å andra sidan med det mesta när man har vinthundar.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Jag har hööks fleeceoverall och tycker den slår bla. Hurtas. Den håller värmen bra och blir inte dyngsur av snö, däremot så skulle den nog inte klara spöregn med tanke på materialet.
Jag använde Hurtta Pro värmetäcke till min dvärgschnauzer. Det var super, framför allt för att hindra snö från att fastna på magen.
Jag är väldigt förtjust i Hööks täcken överlag, de håller hög kvalité till väldigt bra pris. Nikka har deras fleeceoverall, den sitter väldigt bra och har hållt sig snygg trots flitig användning. Förr använde jag en hel del täcken från Hurtta men tycker att Hööks faktiskt är bättre - Hurttas är orimligt dyra IMHO.
Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!
Eftersom jag har Tax så är d svårt att hitta bra modeller som passar. Så syr eget.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Jag har ett back on track fodrat regntäcke när det är riktigt kallt, då det är småkallt och vi ska vara stilla ganska mycket har hon hurttas frost jacket
Jag använder bara overall på vandring, eller hade det i somras, och då var det hööks regn och fleece overall :). funkar prima.
Blir det en slaskig men kall höst samt/eller snöig och kall vinter kommer Allvar ha samma upplägg på täcken som Lollo - en Hurttaoverall med ett anpassat täcke (dvs anpassad i värmande effekt) över. Vi har täcken både från Hööks och Börjes som är helt fantastiskt bra. Dubbla lager då Allvar har ryggproblem och inte får bli för kall om just rygg/nacke, Lollo är gammal och fryser lätt.