Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 1219 ggr
[Hästhoven]
0

Bortsprungen hund

Våran lilla hund har varit bortsprungen sedan igår eftermiddag, sökt i hela byn & frågat grannar. Ska man ringa polisen & hur länge ska man vänta tills man ringer? :-(

KitoBonito
0

Jag hade kontaktat polis!! Och allt annat jag kunde kontakta! All tid räknas. :( Lycka till!!

KitoBonito
0

Var är den bortsprungen och hur ser den ut? Dela ut lappar!

VildaVittra
1

Man ska egentligen ringa polisen på direkten när hunden försvinner. 

Ring även taxibolag, de har folk ute på vägarna som kan ha sett något.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Hästhoven]
0

Har ringt polisen nu, ingen hund har kommit in :-(

russin
1

Först ring polisen och anmäl den försvunnen. Sen om man har facebook, så är sidan Missing Dog väldigt bra (finns även för olika län). Dom hjälper ofta till att leta efter försvunna hundar och håller utkik.

hemul
1

Vad är det för ras? Är det en sån som kan tänkas dra efter vilt eller nåt?

Lon@
0

Bosses hundhjälp (nya) på Facebook är också bra. Ring även polisen varje dag, rapporter om bortsprungna eller upphittade hundar har en tendens att komma bort… Om ni bor nära en länsgräns så ring även polisen i det andra länet, efterlysningar går inte över länsgränserna såvida de inte ändrat det nyligen. Kontakta brukshundsklubbar, veterinärkliniker, sätt upp lappar. Hoppas att hunden kommer tillrätta snart!

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

[Hästhoven]
4

Vill bara meddela att min hund har kommit tillbaka hem imorse. Hon är rätt så gammal & virrig :-) & när man även har dålig hörsel & enögd så hör man inte husse så bra heller! Nu ren & fin, hon var aldelles skitig när hon kom hem! Tror hon har varit i gödselhögen hos korna igen :-S

VildaVittra
0

#8 Men så skönt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

hemul
0

Va bra! Hur länge var hon borta?

[Hästhoven]
0

#10: två dagar.

hemul
1

Oj! Vad läskigt. Jag hade klättrat på väggarna.

[Hästhoven]
0

Ja, man är så rädd att det ska ha hänt något 😭 men skönt att hon är tillbaka, hellre en smutsig hund hemkommen än en skadad eller värre…

hemul
0

Fick hämta min hos polisen en gång, som jag berättade om i nån annan tråd. Det gick två timmar max och jag var helt förstörd. Förstår att du är glad. Pyssla om odågan nu.😉