Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 4265 ggr
Fridaaaa
0

Öka aptiten?

Happy åt dåligt under löpet och två veckor efter. Sedan kom hon igång bra att äta men nu vill hon inte äta direkt av sin mat igen.

Annat som hon inte ska: kattmat (kommer upp på bänken genom att hoppa), och annat som hon inte ska, det går bra men inte sin egna mat. Tar någon tugga sedan är det bra. Och är inte bra att hon går ner mer i vikt, redan smal och behöver snarare öka.

Äggula fungerade förr men inte nu. Standarts fiskolja ratar hon och bvitamin hjälper inte.

Hon är fullt frisk, inga tecken på  skendräktighet. Tänderna ser fina ut och som sagt äter det hon inte ska. Svårt att hitta annat färskfoder då vi provat några innan nordic som vi har nu, och de har hon antingen ratat eller blivit dålig/hård i magen av. Har inte direkt brett utbud här :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

VildaVittra
0

Ställ hennes mat där du har kattmaten och säg att det är kissens samt gå därifrån. Funkade varje gång på min gammeltik.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fridaaaa
0

#1 Katterna får uppe på en bänk.

VildaVittra
5

#2 Ja, du skrev ju att hon kunde ta sig upp dit.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fridaaaa
0

#3 Ja ibland gör hon det. Men inte dagligen. Händer kanske 1-2ggr/vcka max, inte ens det ibland. som vi ser i alla fall. Och då har ju katterna inget ställe att äta på heller.

russin
3

Fast gör det så mycket att hon äter dåligt under dessa perioder ? Min ena äter dåligt en vecka under löpet och den andra äter dåligt i en vecka eller två ca två månader efter löpet. Ingen av dom svälter eller blir speciellt magra under den tiden 🙂

Fridaaaa
0

#5 Happy går ner lätt och har svårt att gå upp igen. I hennes fall är det inte bra att hon går ner mer :/ Kämpar sedan hon kom hit att få upp henne i hull :/
Och är minimalt hon äter nu :/

Majken!
0

Öka motionen 200% så lär hon äta mer.

Fridaaaa
0

#7 Kan inte öka med så pass mycket, det orkar hon inte.  Speciellt inte nu när hon redan äter dåligt.  Hon är liten latmask med, så går inte så långa rundor.

Hiro
3

Om du byter till ett högenergifoder är det mer fett-smakar mer och hon behöver äta mindre för att få i sig det hon ska. Var dock försiktig då höga fetthalter kan skapa problem för vissa raser… Vilken ras är hon?

bustjejen
0

Har du testat att ge maten under promenaderna? Jag har också en tik med dålig aptit, som dessutom behöver äta 4 ggr per dag pga kass lever. hon vägrar äta torrfoder i matskålen, men under promenaderna tar hon det gärna, så 2 av måltiderna får hon när vi är ute. . Det har blivit en win win situation för oss, Alice får i sig maten och mår bra, och på köpet har hon blivit väldigt följsam och lydig 😊. Övriga målen får hon som våtfoder, toppat med tex riven gurka. Då går det ner hyfsat bra iallafall.

isblixt
0

Finns Standardt Aptit som ska öka smakligheten i maten.

hemul
0

Vad är det där "annat som hon inte ska ha"? Er mat? Ge henne riktig mat i så fall om hon äter det. Om hon inte rör sig så mycket måste det väl gå att öka? Varför skulle hon inte orka det? Hon är ju frisk, vad jag förstår.

[Forest]
0

Vad ger du idag som mat? Här sluta Enja äta under sina två första löpen, redan innan var hon smal och efter såg hon bedrövlig ut rent ut sagt. Men våran hjälp var att låta henne arbeta för maten, visst jobbigt var det med färskfoder men lite anser jag man kan offra sig för att få hunden att äta. Jag gav mer kycklingskinn till henne då dom får kyckling med ben dagligen, skinnet är fet. Köpte valpfoder för den är fetare.  Hon gillade inte heller att äta ur skål, utan man fick lägga ut det i mindre högar, vissa gånger rulla jag torrfoderkulor för att få henne arbeta/jaga maten. Några såna så åt hon sen efter. 

Att dalta i annat i hennes skål har aldrig hjälp, inte heller att hota henne att katten tar maten. Öka motionen hade samma effekt.

Här vart 3e löpet helt annat mycket matglad så hon vart rundare o tappa midjan, men varje löp tappar hon midjan utan att vara överviktig. Lite som vi kan göra vid mens.  Lycka till med hitta på lösningen som funkar.

Fridaaaa
0

#13 nordic färskfoder och blandar i mush vaisto ibland. Har två hundar till, så måste kunna lägga så att det är lätt att ta bort när hon inte vill ha och inte är risk att de trampar i det. Så vet inte hur jag ska få henne att jobba med det :/ hon är inte så arbetsvillig haha Hon äter inte alls om hon får maten ensam heller :/ Detta var Happys andra löp.

Fridaaaa
0

#12 hon far omkring mycket ute med de andra två hundarna. Så hon rör på sig mycket men inte långpromenader. Hon är bekväm av sig. Ingen långpromenadhund. När hon kom hit var hon omusklad och orkade inte speciellt långt eller mycket. Men ökat en hel del sedan dess men långa promenader är inget för henne och när skolan börjar finns det sällan tid på vardagarna med ytterligare en promenad :/ och äter hon inte som hon ska får hon ju inte samma ork precis som för oss människor. Hon vill ha kattmat, köttbullar, korv, ost och sånt. Och det kan hon inte leva på eller få dagligen. Kattmat är big nono. #10 ger färskfoder och det kan jag inte ha med mig. Samt att jag är rädd för magomvridning :/ #9 chinesecrested. Blir svårt, då måste jag övergå till torrfoder :( och då måste jag hitta spannmålsfritt eller med väldigt lite spannmål med små små kulor :/ (hon saknar tänder på sidorna nere, ganska vanligt med rasen) och hon äter inte uppblött torrfoder :/

[Forest]
3

14, Så du menar att du har ingen möjlighet att ge henne mat utan dom andra står bredvid? Vi har 3 hundar för oss har det inte vart något som helst problem med vare sig ge maten separat eller träning separat.

Fridaaaa
0

#16 De andra behöver vara i samma rum. Annars äter hon inte. Provat.
Träna och promenera separat går bra, men hon vill inte äta sin mat själv. Godis m går bra men inte maten.

[Forest]
2

17 Så om du ger henne mat och har ett kompostgaller för att förhindra dom att sno hennes mat gör att hon inte äter. Och du har testat ge maten via belöning under träningen med?  Varför äter hon katternas mat om dom andra två inte kommer åt maten står dom bredvid henne och i hopp på att hon ska kasta ner katternas mat?  Det var mina tips som hjälp en otroligt kräsen hund här, bekant ger sin superkräsna hund mat över natten dom övriga 6 hundarna kommer inte åt hennes mat då hon får vara sparat rum.

Fridaaaa
0

#18 Blir för krångligt med färskfoder vid träning. Tyvärr.  
Inte provat med kompostgaller för men grinden, så hon varit i köket och de andra två i hallen eller vardagsrummet men då har hon inte rört maten.

Hon hoppar upp på bänken vi har kattmaten på enstaka gånger och snor. Hon hoppar från golvet och upp (står på diskbänk ovanpå tvättmaskinen). Lillan rör inte kattmaten när den står där uppe och Roxy kommer inte upp (inte försökt i alla fall).  
Kan inte ha mat framme för då äter de andra upp det samt att hon måste ha innan kl 18, annars kan hon inte hålla sig över natten :/ Då bajsar hon inne har vi märkt. Men går bra så länge hon äter innan kl 18.  Hon sover hos oss på nätterna, precis som Roxy, Lillan på sin bädd. Så alla tre sover i sovrummet på natten. Så blir svårt :/

[HundochKatt]
0

Om du varierar olika smaker och sorter av färskfoder, så hon inte får samma sak dag ut och dag in så kanske hon äter bättre. Frys in i mindre portioner och ta fram olika för varje dag.

hemul
0

Fick du hunden som omplacering alltså? Men du, jag tycker det låter som den har lite dåliga vanor och behöver få en liten spark i baken, speciellt vad gäller promenader. Gör dem roliga så är hon säkert med på noterna efter ett tag.

Fridaaaa
0

#20 Finns som sagt inte många sorter att välja på här. Har inte fler att prova som finns i närheten. Beställer man måste man köpa 15-20 kg på en gång.

#21 Ja hon hon hit när hon var 8 månader gammal. Men varit här sedan slutet på december 2014.  Så haft henne snart 8 månader. 
Hon gillar att följa med på promenader men inte så långa. Vissa hundar är helt enkelt såna, vissa gillar långa promenader andra inte 🙂 Hon får springa i långlina, har stort sätt alltid någon av de andra två hundarna med, går på skogsvägar, i samhället mm.Varierande.

moonlights
0

#22 Du kan inte testa att barfa henne då? Min husky hane har alltid varit kräsen på mat, även när jag har gett färskfoder så har han ratat det efter ett tag. Det spelade dessutom ingen roll om jag plockade bort maten om han inte åt han åt ändå inte nästa gång han fick mat heller. Men sen jag har börjat barfa honom så äter han med god aptit och håller sig även fin i hullet till skillnad från tidigare.

Fridaaaa
0

#23 Inte kunskaperna till det tyvärr.  Läst kring barf men känner att jag har för lite kunskaper för att våga mig på det.

moonlights
0

#24 Okej vad synd… 😕 Min hund fungerar jättebra på barf och det är så skönt att inte behöva oroa sig över maten nå längre 🙂

Fridaaaa
0

#25 Ja jag hade gärna gjort det annars 🙂 Men hade bara nojjat mig xD

moonlights
0

#26 har du testat mush? För min hund fungerade det ett tag men sen lessnade han även på det, men kanske värt att testa (om du inte redan gjort det) -😛

Fridaaaa
0

#27 Hon får mush vaisto ibland i maten. Men de på rulle ratar alla tre hundarna :P

russin
0

prova köp rå vom att ha vid dessa tillfällen - vilket märke spelar knappast någon större roll, så vom är vom. Rå vom är det inte så många hundar som ratar och det går att blanda ner i den mat du vanligen ger 🙂

Annars är torkad vom ett alternativ - smula sönder i maten och blöt lite.

Hiro
0

Har inte läst annat än svarat på vad jag skrev tidigare men vad gör hon om du serverar en skål mat i 5 min i eget rum, äter hon inte plockar du bort. Samma sak vid middag och äter hon inte där får hon skippa det också? (servera samma skål ev exakt samma innehåll och mängd  i samma skål)

Fridaaaa
0

#30 Hon tar liten tugga sedan slopar hon resten. Hon äter helst med de andra. 
Brukar ge frukost 7-9, kvällsmat 16-18, lite olika. 
Hon går ner i vikt så inte bra att hon bara tar småtuggor eller slopar helt :/

Kontaktade veterinären och de rekommenderade, såklart, sina foder, vilket inte är ett alternativ. :/ 

La i liten bit rå färs nu på morgonen, då åt hon lite mer. Men bara den delen färsen låg i xD

[marianova]
0

Min tik har blivit grymt dålig på äta senaste tiden.. blandat ut maten i fil/makaroner/köttbullar osv men inget har riktigt fått henne o äta bra och idag köpte jag laxolja (finns på djuraffär). En bra smakförstärkare och min hund åt riktigt bra idag efter att jag lagt laxolja över maten. Laxoljan är ju helt naturligt o har bara bra effekter på pälsen också. :) Sen fick jag även rekomenderat när jag var i djuraffären att använda b-vitamin om hon ändå var dåligt på äta som sista lösning. Men att man skulle ha koll när man ger de för dom går lätt upp i vikt (ökar hungerkänslan).

Fridaaaa
0

#32 Provat fiskolja men det tyckte hon inte var höjdare xD
B-vitamin har hon fått innan men aldrig påverkat mina hundars aptit :) De får under fällningar och så :) Samt äggula ibland förpälsen :)

Hiro
0

#31 om du ger henne maten med de andra hundarna och ger henne chansen att äta i fem minuter, har hon inte ätit upp så tar du undan maten. En hund svälter normalt sett inte sig själv, till slut inser hon att hon måste äta det hon blir serverad

Fridaaaa
0

#34 Är så jag gjort. Men hon tar bara liten tugga, dvs äter inte så mycket hon behöver av sin mat 😕 Är inte så att hon varje gång ratar hela portionen men äter extremt lite 😕

russin
0

Hunden själv mår säkert inte så dåligt av att "magra ur" en kort period någon/några gånger per år - det är oftast vi som tycker det är jobbigt. Annars är ett alternativ att göda henne lite extra perioden före hon ska börja löpa, nu när du vet hon är så här. Då har hon lite reserv att ta av.

Fridaaaa
0

#36 första löpet hos oss,. Hon har svårt att gå upp, lätt för att gå ner :/ Hon får redan mer än vad som är rekommenderat, då när hon åt bra men gick väldigt sakta upp. Vågar inte ge för fet mat heller för magen :/

Fridaaaa
0

Försökte gå längre med henne idag. Tog oss en 6 km runda. Men efter halva så tröttnade hon. Sackade efter och ville hellre ligga och sola/vila. Så fick ta en paus på 10 minuter. Vet att det inte beror på att hon var trötttrött för när vi kom ja 500 meter från huset, blev det jäkla fart på henne och när jag släppte dem i trädgården for hon omkring i trädgården som en galning med Roxy.

Hon nöjer sig med sina 3-4 km :/

[Kaoskaos]
0

Min tik är likadan ^^ just med maten vid löp/skendräktighet och jag låter det vara så ! Jag brukar he extra före och efter ! Du kan även testa psyka hunden genom att bara ge en matsked åt gången så maten tar slut direkt ! Om hon rent av blir dålig skulle jag göra en ordentlig genomgång hos veterinären

[Kaoskaos]
0

#32 har du kollat tonsillerna ?

Fridaaaa
0

#40' inte hos veterinären nej. Inte efter löpet. Men redan pratat med veterinären, och de sa att hon borde inte äta annat om det vore det

Fridaaaa
0

Ja skulle hon bli dålig så skulle hon såklart till veterinären. Men hon är sig själv i övrigt. Och vill som sagt hellre äta annan så hon totalvägrar inte all mat, vill bara knappt av det hon ska :/

moonlights
0

#42 Min hanhund var exakt likadan som du beskriver din tik… Fast han var så hela tiden, men framför allt mot sommarhalvåret eller under fällningsperioder. De tips man fick var att ta bort maten om han inte åt men jag upplevde inte att det fungerade på honom då han ändå vägrade att äta. De perioder han var som värst så kunde han matvägra i flera dagar och i och med det även tappa massa i vikt så att han nästan bara blev skinn och ben, dessutom blev hans päls väldigt dålig och han orkade inte hålla igång längre stunder. Men sedan jag gick över till barf så har han ökat bra i vikt (väger nu ca 32 kg, tidigare vägde han runt 24-25 kg) fått mkt bättre päls och större aptit, dessutom upplever jag honom som gladare och mer "nöjd med livet". 😉Är du medlem i gruppen "barf och färskfoder till hund och katt" på facebook? Där finns det många duktiga personer som säkert kan hjälpa dig att sätta ihop ett matschema om du är sugen på att börja barfa. Om du inte vill barfa på heltid så borde det ju gå att barfa henne enbart under löpen då hon äter sämre, då är det ju under en kortare period. 🙂Jag tänkte ju bara börja barfa min husky på "deltid" då jag inte kände att jag hade nog med kunskap men när jag väl började så kunde jag aldrig tänka mig att sätta tillbaka honom på färskfoder igen, nu har jag en labradorvalp på 4 månader som hittills äter vom og hundemat då jag inte vill ge mig på att barfa en valp… Men oj vilken skillnad det är i aptit mellan dem två, labben äter allt som kommer i dess väg. 😂

Fridaaaa
0

#43 Japp medlem.där :) Hmm vet inte om jag vågar haha superfeg med sånt men får fundera på det ;)

Lon@
1

Jag har läst hela tråden men det var några dagar sedan så jag kanske upprepar något som redan skrivits. Är du SÄKER på att hon är frisk? Inga problem med munnen (kan finnas en dålig tand som man inte ser utan att söva och kolla ordentligt), halsen (jodå, det kan göra att hunden äter det som är extra gott men ratar sådant som är "vardagsmat"), magen? Sköldkörteln? Njurarna? Hur luktar andedräkten? Att en normalt byggd, frisk, ung hund inte orkar gå 6 km även om hon inte direkt har någon kondis tycker jag ärligt talat låter lite konstigt. Ok om hon är lat men… Och om det bara är för att hon är lat så får du helt enkelt vara envisare än henne! Angående torrfoder så beror det nog inte på avsaknad av tänder om hon inte vill äta det. Går alldeles utmärkt att äta torrfoder ändå OM viljan finns, är hunden däremot kräsen så blir det förstås svårare. Vet att en del med småhundar ger valpfoder, dels brukar det vara mindre kulor, dels mer energitätt. Borde gå att hitta även spannmålsfritt. Har du testat att blanda ut maten ordentligt med lite, lite kattmat? Det är inget hundar ska äta mycket av men lite smakförstärkare är ok. Har ni testat att servera maten i en annan skål? Annan form, annat material, annan storlek? Min ridgeback tyckte av någon anledning mycket bättre om att äta maten på en bricka än i en skål. HUR smal/mager är hon? Hoppas att ni hittar en bra lösning, jobbigt när hundar inte vill äta :-(

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

Fridaaaa
0

#45 ja jag är säker på att hon är frisk, annars hade jag inte skrivit det :)
Hon är bekväm av sig. Lat. vissa hundar är det precis som människor kan vara.  Vissa går längre andra inte.  Hon är omplacering också och har dåliga erfarenheter kring promenader och koppel tror jag. Får hon gå lös tex 6 km så hänger hon på men inte om hon går kopplad (långlina som koppel) samma sträcka.
Igår gick vi 6 km trots att hon började efter 3 km. Pausade dock några få minuter så de kunde gå lite lösa runt om mig, så paus paus blev det väl egentligen inte för dem.  Så får hon bara gå lös så går hon lättare med,och känns som att ju längre vi kommer från huset, dessto saktare vill hon gå, sedan när hon ser att vi närmar oss huset så blir det mer fart igen och sedan full rulle i trädgården.

Vill inte blanda i kattmat då jag håller på att lära henne att ge tusan i kattmaten. Blir dubbelt för henne och myckt svårare för henne att lära sig också. 
Testat två olika skålar, en platt och en md högre kanter.

Men börjat gå nu på morgonen en sväng samt köpt hem blötmat för att blanda i, se om det hjälper, vi gick nu för en timme sedan så ska strax servera maten, se om hon äter bättre då :) 

Sövning vill jag inte utsätta henne för mer än verkligen nödfall.
Fina tänder. (saknar tänder på få ställen men vanligtpå nakisar men kollat hos veterinär också vid besiktning samt innan hon kom till oss, inga problem).
Andedräkten är ja "färskfoderandedräkt", men stinker inte eller så :)
Hon är kollad innan hon kom hit av veterinär, exakt allting vad som kollades vet jag inte men förra ägarna påstod att det var fel på henne för att hon bajsade och kissade inne men kollades av veterinär, och de sa att det inte är något fel på henne.
Hon var stressad, hetsåt när hon kom,omusklad och mager. Kämpade för att få upp henne i vikt, gått sakta, men hon går snabbare ner än upp. Men pratat med kinesfolk och de har sagt att det inte är ovnaligt med den rasen speciellt i den åldern.

Jag har itne sagt att hon inte vill äta torrfoder, sagt att det behöver vara små bitar för då äter hon det bäst, inte samma sak ;) Men vill helst inte ge torrfoder till henne. Hennes mage har fungerat mycket bättre på detta färskfodret med, supersvårt att hitta likvärdigt torrfoder, speciellt med små bitar :/ (nej blötlagt torrfoder äter hon itne,provat, ja jag gav inte upp efter 1-2 ggr)

Fridaaaa
0

Varit några som nämnt skendräktighet. kan det bero på det?

Läst mer kring det, och verkar som att det är skendräktighet, många symtom stämmer in. Något man kan göra för att hjälpa henne?

Lon@
0

Aha, ok :-). OT men tror du att det kan vara så att hon känner sig mer otrygg när ni är långt hemifrån? Fast då borde hon ju vara det även när hon är lös… Förstår om man blir lite extra pysslig med en hund som inte haft det bra :-(. Det kan absolut vara skendräktighet. Kruxet är att det vanliga rådet är att öka motionen och minska maten, det funkar ju inte så bra i detta fallet. Det finns en receptbelagd medicin, Galastop, som ni skulle kunna testa. Den funkar inte på alla hundar och man kan tycka att man inte vill stoppa i hunden medicin om det inte är absolut nödvändigt, så där får du väl väga för- och nackdelar mot varandra. Ja, kineser är väl ofta lite petiga med maten och så? Har dina kineskompisar några insidertips tro :-D? Skendräktighet går ju över men förstår att du inte vill att hon ska tappa för mycket o vikt. Det KAN bli bättre efter några löp - men på en del tikar blir det värre. Det är klart att man skulle kunna kastrera henne men det skulle jag bara ta till i yttersta nödfall, om hon verkligen lider av situationen så att säga.

Fridaaaa
0

#48 Ja det känns lite så, att hon blir mer och mer obekväm liksom.
När hon är lös är vi i regel max 2-3 km från huset. Så vet inte om det har betydelse? 

Många är petiga ja, har hört det :P de jag frågat rekommenderar mest diverse dåliga torrfoder :( Och känns verkligen inte bra att ge :( Speciellt inte då hennes mage inte mår så bra på massa spannmål :( 

detta var hennes andra löp.
Kastrering kommer nog inte ske. Med tanke på att hon redan är osäker i sig själv är risken vid kastering att de blir värre samt att det är en hel del risker med det och kostar en hel del (visst måste man så måste man men är absolut absolut sista alternativet).

medicinen får man väl bara om man gjort undersökning?

[Kaoskaos]
0

#41 om toaletts menade jag till #32 inte till dig TS :) Har du testat ge en matsked åt gången ?

Fridaaaa
0

#50 hon tittar på det och går :/ Spelar ingen roll om det är en matsked eller om det är hela portionen :/

Imorse gav jag lite hundblötmat, då åt hon något bättre.

Men fungerar om det är skendräktighet

Lon@
0

#49, håller helt med dig om kastrering, i synnerhet om hon är lite osäker. En del veterinärer skriver ur Galastop utan undersökning men de flesta vill nog kolla hunden först. Såvida det inte skulle vara så att hon ÄLSKAR ett "skitfoder" (men det är ju i princip alltid massa spannmål i dem) så borde det definitivt vara smartast att ge ett riktigt bra foder som hon inte behöver äta lika mycket av. Gillar hon om du byter foder ofta? Min kräsna ridgeback tröttnade jättefort så jag hade ett foder som hon alltid fick, sedan gav jag lika mycket av några andra som jag varierade mellan. Det kräver ju dock att hundens mage tål byten…

Fridaaaa
0

#52 Hennes mage mår inte bra på skitfoder så oavsett hur mycket hon skulle älska det så gr dt inte för hennes mage, då kraschar den. När hon kom hit åt skitfoder (doggy) och bajsade minst 4 gånger/dag oftast mer. Hamnade i regel inne med.

När det komemr till färskfoder har jag inte möjlighet att byta ofta, då vi har få sorter att välja på :/ och vissa gillade hon inte och var någon magen inte mådde så bra på. Så är den jag ger nu och mushvaisto hon får ibland, de. Provat VoH men klarade inte magen, provat bravo men gillade hon inte :/ 

Måste beställa bra sorter av torrfoder, extremt kasst utbud här (lantmanna har något enstaka bra men extrema överpriser) :/

[Kaoskaos]
0

#53 om hon äter bra annars så är det nog skendräktigheten och då är det bara att vänta ut den :) och om hon inte blir allmänpåverkad så hade jag låtit det vara så "har som sakt samma problem med min tik" hon faller ur under löp / skendräktighet men inget som hon mår dåligt/ almännpåvetkad

Fridaaaa
0

#54 Ja hon åt bra innan löpet, sedan under löpet åt hon dåligt men är ju inte ovanligt att de gör. Sedan åt hon bra kort tid och sedan började igen. 

Hon är lite tröttare än vanligt och sedan maten. Lite orolig på nätterna men lägger sig till slut men såna nätter har hon haft förr, vet ej varför dock

[Kaoskaos]
0

#55 då är det nog skendräktigheten :) tog några år för mig innan jag insåg att det är lika bra att låta det vara :)

Fridaaaa
0

#56 Ja detta är första löpet hos oss, hennes andra. Men känns som att det är skendräktighet nu när jag läst ännu mer: Sämre aptit, orolighet och lite tröttare.
får avvakta och se, öka motionen lite och se om det hjälper.

[Kaoskaos]
0

:)