Akut, avlivas?!
Lägger ut en länk till en annons jag läste på Blocket idag, med hopp om en extra chans för hunden.
Hoppas verkligen den stackars hunden hittar ett hem!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Ännu en blandras som behöver nytt hem ! Blocket är ju fullt av dessa som folk i regel har tröttnat på. Man köper en söt liten valp, ofta är det ett impuls köp och man vet inte riktigt vad det innebär att ha hund. Ofta är det stora raser som växer och blir mer och mer krävande. I annonserna står det oftast på grund av allergi eller tidsbrist eller ändrad familjesituation , eller att dom ska få barn. Många skaffar sig en hund så lättvindigt, tänker inte efter före.
#2 Ja nu vet vi ju inte vad som är anledningen till just den här annonsen, men jag håller med dig. Det är för enkelt att skaffa/ha hund..
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annonsen är redan borttagen, så kanske har hunden räddats… ?Hoppas!
Min familj tog just en sån avlivningshotad dragis, som sades vara en problemhund, men som är hur snäll som helst och superduktig i sitt nya hem hos mina päron. Absolut ingen problemhund. Så hur man själv uppfostrar och behandlar sin hund kan göra den till en helt annan hund…

Kan hoppas på att det är så, Alba=)
Mm, kan tänka mig att det är så. Märkt det med många katter också. Folk som gör sig av m ed dem för att de kissar utanför lådan och sådant..och när katten sedan får ett nytt hem, så är det inga problem!

Är precis samma sak med illrar åxå. Där omplaceras en hiskelig mängd djur jämt (kika in på iller.ifokus). Där är dock omständigheterna åt båda hållen:
- En skötsam iller omplaceras och blir plötsligt ett odjur. Detta eftersom de alltid testar sina ägare.
- En bitig, slarvig och icke rumsren iller omplaceras och blir plötsligt en jätteduktig iller. Allt beroende på hur nya ägaren uppfostrar den. Och vad den får komma undan med för olater.
Många djur omplaceras gång på gång på gång, och hamnar ständigt i hem där ägaren inte har bättre vett än att tro att det är en "hamster" de skaffat. Illrar har tyvärr inte samma status som en hund, som de flesta tänker efter 2 ggr innan de skaffar/omplacerar. Själv har jag 2 omplaceringsillrar som vart i minst 2 samt 3-4 hem innan mig! Sjukt!!! Hos mig ska de stanna!!! :)