göra med hunden
Vad kan man hitta på med sin hund egentligen? Har fått brist på fantasi så det har bara blivit promenader de senaste dagarna. Har provat att spåra med honom men det var inte intressant, agilityhindrena är han rädd för och jag vet inte vad för nytt tricks jag ska lära honom.
Tricks, spår, sök (luftvittring istället för markvittring), uppletande av föremål, lydnad, rallylydnad, apportering, freestyle, frisbee, canicross, dragweight, weightpull, och mycket mer.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Nosework?
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
vad är nosework?
cykla i skogen? Eller på nå andra trevliga vägar. Rallylydnad?
Är det inte hinder i rallylydnad också?
#5 Där finns ett hopphinder men det måste man inte använda sig av då det inte dyker upp så jätteofta på tävlingar/om man tränar hemma :)
#5: Ska du bara träna för skojs skull så behöver du självklart inte ha något hinder :-)
Vad för slags spår har du provat? Att en hund skulle finna spårjobb ointressant känns främmande, du kanske hade för bråttom så att hunden inte förstod vad den skulle göra? Är den rädd för Alla hinder? Då skulle jag lägga ner mycket jobb på att träna just det. Är det en osäker hund i övrigt? Vad är det för ras? Miljöträning av olika slag är alltid bra, förutom det övriga redan tipsat om :)
Här har du en bra artikel TS, på en form av aktivering.
http://hundar.ifokus.se/articles/559318d08e0e7405af0008ed-kaffesok?articles-1
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund