Hundar iFokus

Hundar

Etikettbruks
Läst 1670 ggr
[spetsen]
0

ras till bruks

Jag söker en hundras som: 

Väger mellan 15-25 kg
Väldigt lättlärd/"förig"
Stort föremålsintresse
God kamplust

Ellen89
1

Aussie?

Naviifax
1

Skulle också föreslå australian shepherd, eller en malinois?

@adventuresofnavi | instagram

[spetsen]
1

Aussie kollar jag lite på och försöker hitta linjer som kan passa mig faktiskt 👍

Nervöst Skall
2

Om jag skulle hålla på med bruks så hade jag skaffat en riesen schnauzer, de är väl lite större än vad du söker men verkar vara underbara hundar♡ Aussie har jag många vänner som har och de är riktigt trevliga och älskar att jobba :)

Johanna|Kingpin|Sansa|Knota

Medarbetare på Sällskapshundar

http://jatteochdvarg.blogg.se

[spetsen]
1

Ja, jag älskar Riesen, men de är tyvärr lite för stora. Kanske när jag inte har en väldigt liten hund :)

Hiro
3

#5 Om det är anledningen till att du vill ha en mindre hund så behöver du mest troligt inte oroa dig då små och stora hundar ofta finner ett bra sätt att umgås :)

panini
1

#5 Min vän har en Chihuahua på 1,8kg och en Pyreneér på 55kg (som fortfarande växer). Det är alltid chihuahuan som bestämmer ;)

Nej men stora hundar leker oftast jättefint med mindre hundar/valpar och mindre hundar är duktiga på att sätta större hundar på plats/visa att dom måste vara försiktiga :)

Wenniz
1

Berger Picard är också trevliga brukshundar. :)

• Nederlandse Kooikerhondje -
RosaMoln
3

Kelpie kanske? :)

Wellcraft
1

Chodsky pes

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[spetsen]
1

#6 #7 Jag har mops och grand danois på 6 och 80 kg, vill inte ha en stor skillnad igen. Det är jobbigt på promenader och vill ha en mindre hund.

[spetsen]
1

#8 #9 #10 Ska kolla in dem :D