Boktips
Nu har jag bestämt mig för att skaffa hund igen. Det blev väldigt tomt när jag inte kunde ha kvar hunden jag var dagmatte till. Har pratat med chefen och de dagarna jag jobbar inne på kontoret så får jag gärna ha med hunden (vilken tur att man har en hundälskande chef). Rasvalet är klart och jag hoppas kunna hitta en bra uppfödare och kanske få hem en liten valp i slutet av nästa år eller där omkring.
Jag har har mycket hundvana i bagaget men när jag tänkte efter så inser jag att det är över 20 år sedan jag hade valp. Så lite nervös är man ju och jag känner att jag skulle vilja plugga lite. Så jag vill ha tips på bra böcker om att ha valp, valpuppfostran och ja allt annat som kan vara bra att sysselsätta sig med så här när man går i väntans tider…
Vill tipsa om en youtubekanal och inte en bok haha, kikopup gör jättebra videor som är kanon inför valpköp. Jag kollar alltid på hennes videor och speciellt nu när jag har blivit valpägare igen :)
#1 Tackar för tipset, ska absolut favoritmärka den.
Bra relation - Kenth Svartberg, Hundens språk och tankar - Per Jensen, Kontaktkontraktet - Eva Bodfäldt.
#3 Tackar. De läggs på listan.
Då måste jag tipsa om att hänga här med oss och läsa genom/skapa trådar ;p Jag har lärt mig otroligt mycket här på Hundar iFokus! ^^