Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3752 ggr
Allumania
0

Namn Tema

Följer/ har ni följt något tema när ni döpt era hundar? Hemma hos oss har vi Sylvester Stallone tema, pojkarna heter Rambo och Rocky :D Sen undrar jag om ni har bra tips på hund namn så jag kan fortsätta temat mitt i framtiden. Just nu har jag kommit på Ray och Ross. :P

Turast
0

Japp! Vi är the Cartoon Crew ;) namn från serier eller serietecknare :) Collien heter Jamie efter Jamie Hewlett som är en illustratör och serietecknare Aussien heter Marceline från serien Adventure time haha! Får se hur jag fortsätter med nästa hund ;)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Cahira
0

#0 Sylvester såklart! 👍

Jag kör lite random teman här och där. Har några indianska teman, en ko som heter Hopi som en stam, hade en Cheyenne häst som jag sålde och så hunden Apache som är en annan stam. Om det blir fler stammar sedan får vi se. Kommer ha naturnamn i framtiden som tema, (Clover, Timothy och Willow är tre namn jag planerat i framtiden) 

På en ko så får hennes kalvar namn på D som vi behåller bara för att det är en kul grej. Delilah, Daizy och Dory. Angels kalv fick heta Halo då jag ville ha det ängelrelaterat. Småteman här och där helt enkelt. Om vi sparar kalvar från systrarna Daizy och Dory nån gång så kör jag nog på E namn bara för att det är en ny generation.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Wenniz
0

Mina hundar får heta något från sina ursprungsländer, min ena har då ett Engelsk namn och den andra ett Nederländsk. Dock vill jag nästa hund ska heta Faramir för jag tycker det är så fint men det kommer tyvärr inte in några hanar in i detta hus på ett bra tag tyvärr. 🤪

• Nederlandse Kooikerhondje -
Mysisa
0

Mina två första prazskys heter Amor och Mi, eller Mi Amor som i min kärlek. Där tog kärlekstemat slut. Dottern fick döpa sin hund och valde Candy, har precis hämtat en ny valp som fick behålla sitt stamtavle namn, Lollipop. Så det har gått från kärlekstema till godis tema :P Det temat blir dock brutet om jag ska behålla en valp från nästa kull hemma, nästa kull ska nämligen ha ett superhjälte tema

minavitas.wix.com/kennel

thea_thea
1

#4 Godis är ju lika med kärlek😃😉

Jag har inget tema, men jag tänker döpa nästa hund till Luspudeln😎

Magrat
0

Tesla är väl inte något tema men Ivana (Ivanna) och Anjuska är för att vi ville ha ryska namn till en rysk ras.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Nervöst Skall
0

Har inga teman på mina hundar. Kingpin fick behålla sitt stamtavlenamn då jag älskar det namnet! Sen döptes Sansa efter "A Game of Thrones" vilket i stort är de ända böckerna som lyckats fånga mig totalt. (Deras kull va en k-namns kull) Katten Knota fick också behålla stamtavlenamnet, hennes kull va döpt efter "Barnen Hedenhös". Mammas nya katt heter Higgins vilket min brorsa kom på, är tydligen en karaktär från "Magnum" (Hans kull döptes efter ädelstenar i stamtavlan) Det enda som kan ses som ett tema är väl familjens katter Sydney och Phoenix, vilket båda är namn på en geografisk plats (stad i Australien och stat i USA). Fast egentligen så är Sydney döpt efter en karaktär i en serie jag fullkomligt älskade som liten och Phoenix är döpt efter fågeln xD (Sydney är huskatt och Phoenix kommer ifrån en x-namns kull)

Johanna|Kingpin|Sansa|Knota

Medarbetare på Sällskapshundar

http://jatteochdvarg.blogg.se

Jamie+Engla
0

Alla mina tikar är döpta efter prinsessor, och då påhittade prinsessor. Hanar får namn på någon karaktär

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

JonnaCecilia
0

Tänkte köra rymdtema med mammas Sirius (hundstjärnan) som första och min lilla tikvalp som andra, men sen blev det för svårt för mig och sambon att enas så hon fick ha stamtavlenamnet för det tyckte båda var fint 🙂 

Hon heter Alizza, men jag funderade på Cassiopeja (gick inte eftersom det oundvikligen skulle bli Cassie som sambons barndomshund hette, eller möjligtvis Eija som min niece heter), Andromeda (min syster heter Andrea så det funkade inte kände jag) och jag gillade Estrella mycket (stjärna på spanska, med smeknamn som Ella, Stella, Ester) men det gjorde inte sambon… Ingen av de andra jag tyckte om tyckte han om, och hade typ två egna förslag varav min bästa kompis hunds namn var det ena… 😟Haha. Såå svårt med hundnamn när man måste kompromissa!

Alizza kom från en kull med tre valpar, hon var först så fick namn på A, de andras namn börjar på B och C. Och mammas Sirius kommer från Y-kull så hans stamtavlenamn är Yosirius. Mamma hade redan bestämt sig för Sirius men behövde ett namn på Y, då sa min svåger skämtsamt att han kan ju heta "You Serious" men blev med annan stavning 😉