Grymt lättad!
Var till veterinären idag med Indra eftersom jag upptäckte en knöl brevid hennes bakre spene för ca 2-3v sen. Var jätteorolig för att det skulle vara en juvertumör men vetten sa att den verkade sitta i huden och går att ta bort enbart på lugnande och lokalbedövning! Skönt! Blir ungefär 3000kr billigare än att plocka bort juvret!
Vetten kikade även på hennes tand som börjat se lite mer irriterad ut på sistone (hon slog av den för drygt 3år sen) och sa att vi kan rycka den om/när vi opererar men att det kanske inte var såå nödvändigt ändå eftersom hon inte verkar ha ont av den. :D:D:D
Gissa vem som är lättad? ;)
Men jag han bli riktigt arg i väntrummet innan vi fick komma in för det satt en gubbe med en stövare där som glatt släppte fram hunden till Indra. Han frågade "är det en tik?" och när jag svarade ja så sa han bara "ja men då går det ju bra" och stövaren flyger fram mot Indra som inte är så överdrivet förtjust i unghundar som inte kan uppföra sig. Hon morrade lite och reste ragg och då hade gubben vett att dra bort sin hund. Jag vet ju att hon inte skulle ha gjort mer än bara morrat men det visste ju inte han haha. Men vad tänker folk med eg? Indra hade ju kunnat ha skabb eller nåt annat smittsamt! Och vad hans hund var där för vet jag inte heller.. gaah jag blir så arg på sånt!
Men mitt humör lättade förstås efter att vi hade pratat med veterinären och på väg hem fick jag dessutom veta att min kompis Emma har fött ett litet flickebarn idag! :D Så nu kan jag inte sluta le! :D
(på bilden syns knölen ovanför bakre spenen)

Gud vad skönt att det inte var något allvarligare!!
Men jag hade blivit arg och rytit ifrån åt gubben och sagt att man släpper inte fram hunden till okända. Om man vill släppa ändå så ska man snällt be om lov.. Eller så hade man varit så elak och sagt- "Neeeeeej min hund har skabb, det smittar!!! Akta din hund!!"
När är du i Kiruna? Jag är sugen på att träffa dina vovvar!
Haha jag är för feg för att ryta till ;) Men jag gav honom en arg blick iaf haha.
Jag vet faktiskt inte när jag åker hem.. skulle ha gjort det ihelg men det blev lite tajt eftersom jag skulle till vetten idag å sådär.. men om några veckor kanske :) Vi får se men klart du ska träffa dom! ;)

Va skönt att det gick bra hos vetten =)
Du det finns dumskallar också finns det DUMSKALLAR! Du skulle sagt när han släppte fram sin hund " nu du gubbe har du gjort bort dig min hund har nämligen rävskabb som smittra fruktansvärt" ;)

#3 Haha jo jag vet.. men men som sagt, är ju en liten feg och försynt tjej ;)
Sen hade vi även den obligatoriska tanten i väntrummet som ställer en massa frågor och skrattar glatt när hundarna missköter sig och tycker dom är söta. Typ som när stövaren sprang mot Indra "haha jag har aldrig sett en så glad hund förut!" *suck*
Nånå, jag har sett folk uppföra sig värre än den där gubben också. Det har väl hänt ungefär 736329ggr att man har velat gå ut i väntrummet på jobbet och säga åt knäppskallarna där..