Hundar iFokus

Hundar

Etikett: raser
Läst 1243 ggr
[saga@]
0

Vad vet du om Bearded collie?

Hej finns det någon där ute som vet massor om Bearded Collie?🙂

Jag har sett att valpar ofta är svart vita, blir dom gråa när dom växer?

Vad är skillnaden mellan hane och tik?

vad är fördelarna och nackdelarna med de olika könen?

Något jag borde veta?:) Berätta allt ni vet om dom och vad ni har för erfarenheter av dom 🙂

.m.m
0

Ingen?

Linnea
0

Dom svarta valparna fortsätter vara svarta men bleks ibland lite, speciellt i hårtopparna. Finns grå och bruna beardisar också. Dom är livliga och snälla. Har jobbat på en lennel som födde upp men har inte haft nån själv.

Skynda långsamt så går det fortare.

Ambrose
0

Min faster hade en Beared när jag var liten. En väldigt trevlig hund, men med en räv bakom örat fram tills 3-4 års åldern. Envis och var duktig på att få det hon ville under hela sitt liv. Som exempel, när min farfar var ute på promenad och de skulle vända hemåt så la hon sig bara ned och totalvägrade, han bar henne hem varje gång :P

De är smarta, roliga och med ett sinne för humor, men behöver aktiveras. Det kan finnas en del vall i dem. Min fasters hund vallade t.ex. barn, och när de var vid havet så hände det att hon inte lät barnen komma upp ur vattnet, eller att något barn som var på besök hade misskött sig, så hon vallade in barnet i ett hörn och "vaktade".

Något bortskämd hund som kanske inte skulle daltats full så mycket med :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

ipopuma
0

Försiktiga och lugn ras eller aktiv sällskapshund är in uppfattning. Alla som jag har träffat förutom en har varit välfigt försiktiga så det går över till "rädda" liksom osäkra. Inte alls tuffa hundar.

Det är min uppfattning ;)