Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 570 ggr
AmandaU
0

Noskvalster?

Min hund kliar sig mycket över nosen och har också blivit lite smått svullen. Han nyser mycket och har lite rinnig nos.

Någon som vet vad det kan bero på och vad man kan göra åt det?

AmandaU
0

Jag är då inte bra på att stava ser jag!.

Min hund kliar sig mycket över nosen..

AnneN
0

Om det skulle vara noskvalster så kan man få medecin av veterinären, annars så är det ju även förkylningstider nu.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AmandaU
0

Aa, om det inte blir bättre på ett tag, tycker du att jag ska kolla om de är noskvalser då?

AnneN
0

googlade och hittade bla denna info http://www.veth.se/file_download.php?file=31011

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AmandaU
0

Tack!

nobsan
0

När dom har noskvalster snurvlar dom och det låter som dom snarkar. Det är jätte vanligt. Man kan behandla med ivomec. Men det ska avgöras av en veterinär. När hunden ligger och sover kan du lysa med en ficklampa och kolla med förstoringsglas. Har du tur kan du se odjuren. Jag har aldrig lyckats. Men hunden känner ingen vittring och kan tydligen få hals infektioner om dom åker på kvalster.

maxx2
0

Det stämmer ganska bra med vad Nobsan säger.

kerstinjoh
0

glömmer aldrig när jag skulle ringa min veterinär och berätta om "Bosses" konstiga läten. 

Försök själva att försöka låta som en hund som har noskvalster. Veterinären hade jätteskoj när jag lät som en gris i telefon, men förstod ändå att det var noskvalster.

Han berättade också det #6 säger att man kan se dem när det är mörkt och hunden sover. Hu, jag vågade aldrig titta efter.

AmandaU
0

Han låter faktiskt som en liten gris ibland, får väl ta och ringa och kolla iaf!. Tack så mycket!