Nu får han helt lösa tyglar
Vuppen är alldeles för duktig. Folk kollar snett på mej, eftersom han inte är olydig alls. Så nu låter jag honom göra som alla andra valpar får göra. Jag vill inte vara annorlunda än andra hundägare.
Alltså: Han får lov att dra i kopplet på alla promenader.
Han får före mej, med långt flexkoppel
Han gör utfall mot andra hundar, jagar barn, cyklister och joggare.
Skäller på andra hundar.
Jagar katter
Biter i kopplet
Drar med mej dit han villl.
Så är jag som alla andra här. 

Du är knäpp vintisen!!!

Varför vara som alla andra då man kan vara sig själv? =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mycket roligare att skilja sig från mängden =)

Absolut, alla som tittar snett är bara svartsjuka för att dom inte är lika bra =P
_**/Mvh Anne

Hehe, ja, det var ironiskt. Ni uppfattade mej alldeles rätt. Men fy tusan vilka underliga blickar jag får alltså.
De undrar nog om jag har piskat vovvsingen till lydnad. Medans de kämpar med sina hundar som drar runt på dem, så smackar jag litet med tungarn och Hero kommer till mig direkt. Och då är det som om de skulle kunna mörda mig med blicken alltså!

Biobio: Men….jag är inte "bra" på det här! Använder mig ju bara av min magkänsla och sunt förnuft och så. Hm, men jag betér mig nog mer hundlikt än de flesta. Antar jag.

Det är ju det som gör att du är bra på det =)
_**/Mvh Anne

Biobio: ÅH. `sträcker stolt på mig`.
Jag har inte tänkt på det på det sättet. Det har bara kommit liksom….

Då är du väl helt enkelt en naturbegåvning =)
_**/Mvh Anne
Du får föregå med gått exempel. Det verkar gå jätte bra. Själv misslyckas jag med mina egna, men när jag hjälper andra går det bättre.
haha, jag känner igen de där maxx2, jag har hjälpt två vänner med deras hundar iom lydnadsträning. men med ecko går de så lååångsamt:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Oftast enklare att upptäcka vad andra gör rätt/fel än att upptäcka vad man själv gör
_**/Mvh Anne
Jo de är väl antagligen så. För förr trodde jag att jag var duktig på hund. Har alltid fått våra hundar till bra hundar och alltid hjälpt mina vänner med deras djur och även fått dem till bra hundar osv. Tills jag skaffa en helt egen;P

Hmmm, jag undrar vad det är för ett fenomen, när man kan få anfra hundar att bli bra hundar men inte sin egen. :-P
Har nästan lyckats med ett par hundar. Men ägarna ser helt oförstående ut, när jag säger att de ska kommunicera med hundarna på ett annat sätt än de gör.
hehe joo, men de är väl som bio säger.. att man inte märker att man själv gör fel:P eller så blir jag så inne i det när de gäller en annans hund.. att jag inte vill att de ska bli fel.. men med ecko är jag mer slapp.. haha neeh jag vet inte alls. Han har ju blivit mycket bättre nu på senare tid.. så lite kan jag ju fortf:P