Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1855 ggr
JoannaLi
0

Hundpassning, pris

Jag sitter och klurar lite på framtiden, och vill bara kolla med lite hundmänniskor. 

Efter lite googling så förstår jag att rimligt pris att betala en privatperson för hundvaktning per dag, är ca 100 kr. Stämmer det för er? 

Ändras priset om personen har ett företag, och inte bara är privatperson? 

Ändras priset om personen har en hundutbildning bakom sig? (I det här fallet, hundinstruktör.)

Vem är din drömhundvakt, vad ingår i hundvaktningen, och vad skulle vara drömpriset för det? 

Skulle det vara mer värt för er, om hunden får vara ensam med hundvakten, "ensam" dvs 1-2 hundar, eller i flock med 2-6 hundar?

axa
0

Jag själv tar 100kr för ca 7h och lägger då fokus på denna hund med träning och promenader. Har egen hund också.

Ravynsfair
0

Jag var förvisso inte hundvakt hela dagar men tog en långis varje vardag för ca 50kr/gång vilket var hundägarens förslag. 
Aktiverade, socialtränade och ja, gjorde vad jag nu kände för med hunden den stunden jag var ute. 
(Hade även min egna med mig då så jag slapp gå dubbla rundor)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Annielle
1

Jag tycker att det låter som väldigt lite i betalning för en hel dag faktiskt!

Var dig själv, det finns redan så många andra.

JoannaLi
0

#3 Med hel dag, menar jag då typ en arbetsdag, plus resetider. 8-10 timmar, dvs. Bara för att förtydliga! :)

peafie
0

**Efter lite googling så förstår jag att rimligt pris att betala en privatperson för hundvaktning per dag, är ca 100 kr. Stämmer det för er? 
**Har aldrig köpt sådan tjänst men det skulle jag väl kunna betala! Även mer, det är ju väldigt låg timpenning.

Ändras priset om personen har ett företag, och inte bara är privatperson? 

Nja, det viktigaste är väl att jag litar på personen i fråga. Om hen väljer att ta det i företaget eller privat kvittar. 

**Ändras priset om personen har en hundutbildning bakom sig? (I det här fallet, hundinstruktör.)
**Nej, inte för mig. Det finns många instruktörer som jag aldrig skulle lita på, så just arbetstiteln säger mig ingenting.

Vem är din drömhundvakt, vad ingår i hundvaktningen, och vad skulle vara drömpriset för det? 
Den som gör så lite som möjligt. :) Det kan verka fånigt kanske men jag vill inte att någon tränar min hund utan min uppsyn. Hunden ska mest sova när jag är borta i alla fall, så lite tillsyn, lite gos kanske och någon liten kissrunda utanför huset. De gånger jag lämnat min hund med någon annan har jag bunkrat upp med film, tv-spel och snacks just för att jag vill att de ska vara stationära - haha. Pris vet jag inte, kan nog betala ganska mycket om en person ska vakta min hund en hel dag. 

Skulle det vara mer värt för er, om hunden får vara ensam med hundvakten, "ensam" dvs 1-2 hundar, eller i flock med 2-6 hundar? 
Beror på vad det är för hundar, såklart, men så länge de inte busar och leker så får hon gärna vara med andra hundar.

Bloggen     ○    Instagram

Zadeira
0

Jag tycker att prissättningen beror lite på vad man kommer överens om att hundpassningen ska gälla. Dvs är det enbart sällskap/promenader och lite mental stimulering hunden behöver eller är det träning och uppfostring på lite mer krävande nivå? Runt 100 kr per dag är inte helt fel, men man kan kolla runt på vad hunddagis och andra hundpassar i ens område tar. Jag ligger just nu lite lägre eftersom jag har daghund nu lika mycket för min skull som för ägaren, så det blir vinning för oss båda även om jag inte tjänar nåt på det ekonomiskt.

Jag har själv inte upplevt att utbildade tar mer betalt när det gäller vanlig hundpassning, men om det gäller utbildning av hund eller speciell träning eller liknande så kan det kosta mer.

De ägare jag pratat med som varit intresserade av min hjälp har i princip enbart varit i behov av någon som håller hunden sällskap dagtid (dvs hundar som inte kan vara ensamma av en eller annan anledning ) eller någon som rastar den en eller två gånger om dagen.

axa
0

En annan hundägare som ville ha rasthjälp till sina fyra hundar erbjöd 200kr/ timmen. Tyckte det var för högt och ville då ha mindre betalt.

hemul
0

Jag fick hundra när jag var dagmatte. Jag kollade också runt rätt mycket och jag tror det är ett rimligt pris. En del tar lite mer, men det finns också de som gör det gratis.