NAMN TILL TIK!
Imorse föddes vår tingade lilla valp, och nu vill ägarna att vi kommer på ett namn som de kan kalla henne.
Hon är en 50% Chihuahua, 25% yorkshireterrier samt lite annat smått och gott.
Hon är mestadels svart men brunt runt mun och lite under magen.
Jag vet inte riktigt vilket namn vi skall välja, vi har gjort en lista som än så länge innehåller Nejlika, Chiquita och Bettie. Jag fullkomligt ÄLSKAR Nejlika, men är orolig att det blir för långt och att hon isåfall har svårt att lära sig det osv?
MVH!
Nayli, om du nu gillar Nejlika? :)
@adventuresofnavi | instagram
Mitt tips är att kolla efter namn ni gillar i böcker/filmer/mm. Jag döpte min tik efter "A Game of Thrones" ^^
Döp henne till Nejlika men kalla henne något kortare som Nellie, Icka?
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
Jag kallade min förra hund för Wahidah. Det lärde hon sig utan problem trots att det ju är långt.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Jag brukar tänka på om namnet är lätt att ropa. En del namn tappar man liksom luften när man försöker ropa högt.
Nejlika var ju jättegulligt! Och som #3 säger kan man ju alltid köra på smeknamn, de brukar komma av sig självt oavsett ;) Kärt barn har många namn…
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Naomi är fint, tänker jag döpa min råtta till om det blir en hona :)
Chanel är väldigt fint tycker jag! :) Kajsa också!
Min tik heter Marceline, så oroa dig inte att det blir för långt 😉
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Jag har också en tik med långt namn: Anjuska och det fungerar alldeles utmärt så kör på Nejlika om du tycker det är fint :)
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Mina får alltid smeknamn, Nejlika hade blivit Nejli-tösen till exempel. Om det är vad du vill ha, kör på det! :) Har sett både Timjan, Piri piri och Mynta så kör på Nejlika du!
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.