Orolig
Jag ska imorgon ringa veterinär för att boka tid för röntgen så jag får reda på hur höfterna och armbågarna ser ut på henne. Men jag är så jäkla orolig.. Dels för hur sederingen ska gå pga mops och redan dålig syresättning och sen för själva resultatet eftersom mops generellt sett har värdelösa höfter (2:a sämsta rasen i USA i Pennhip tex och ser inte så mkt bättre ut i FCI-röntgen)..
Börjar tolka exakt allt som dåliga höfter, tex att hon ibland kan stanna och vägra gå på en promenad. Har tidigare sett på det som lathet men nu är jag skitskraj att hon har ont 😭
Ja tyvärr kan det ju vara så. Men eloge till dig som tar det på allvar och kollar upp. Håller tummarna för att det ska gå bra! :)
"På natten är alla katter svarta"
Instämmer! Credit till dig som kollar höfterna, i synnerhet som rasklubben inte verkar bry.sig så värst…? Det går säkert bra ska du se :-)
Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!
Förstår att du är orolig, jag va själv helt övertygad om att min papillon hade patella men han va helt fri. Men jag är glad att jag ändå förberedde mig på det värsta, ibland blir det lättare så. Om hon skulle ha dåliga höfter så finns det ju endel man kan göra för att lindra det, annat foder tex. Jag har en kompis vars hund har total kassa höfter, hon har byt foder och "anpassat" aktivering något pga det (inte hoppa högt inte dra mm). Hennes hund har en otrolig livsglädje och lever ett fullgott liv utan smärta :)