Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 2360 ggr
Xiox
0

Va är DIN Favorit hundras ?

V aär din favorit hundras? ta gjärna med en bild också ;)

lill-jarven
0

måste nog säga Border Collie, de är otroliga

Xiox
0

Dom är jätte söta och snabba..+ lydiga :P men har hört att vissa blir väldigt nervösa, stämmer det ?

lill-jarven
0

Beror på uppfostran och om man aktiverar dem på rätt sätt. Helst ska man valla får med dom, det är ju det dom är avlade för. :) Om man inte låter dem få utlopp för det så kan dom bli stressade och nervösa.

Det finns inget vackrare än en BC som vallar :)

Xiox
0

Nej, dom är söta när dom vallar, det är collien också..

AnneN
0

Jag har så många favoriter men just labben har en extra speciell plats i mitt hjärta

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Alex
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Australian kelpie och isländsk fårhund. Bild på kelpie.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Karmatarerskanise
0

Engeslbulldog :) Har ingen bild

Lotta
0

Schäfer…har ingen bild

Tina-A
0

Kelpie och Border Collie

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Vargnatt-]
0

Uj så svårt att välja! Men schäfer kommer alltid vara speciell för mig :)

rockysmatte
0

border collie! de är så otroligt vackra!

bejtedejte
0

Säger som så många gånger innan.. Old English Sheepdog.. Vackraste hundrasen tycker jag är Dobermann (kuperad). Ögongodis! ;)

Skitig Mowitz, OES, på bilden. Fotograf: Hera. :)

Mi-ck-an
0

American Staffordshire terrirer är så fina! Jag har en bild från google, så ni vet hur dom ser ut =)

Liss
0

American staffordshire terrier och Dogo ArgentinoGenerad

annars är de nog sibbe, men mest för att dom är så jäkla vackra!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Varghund
0

Irländsk varghund så klart!!

floran_pro
0

varghund och grand

L8sson
0

amstaff :)

Persifone
0

Jag har ju Keeshond, så de är väll en favorit, men bara ÄLSKAR Australien Sheepheard.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Rommel
0

Jag har ingen direkt favorit. Tycker om alla hundar, Alla har sin egen charm enligt mig. Skulle isåfall vara Borzoi, som ligger mig varmast om hjärtat eftersom jag haft flera stycken. Men som sagt. Alla hundar är charmiga, oavsett ras eller storlek.

Nicki
0

Schäfer så klart! Både till mentalitet och utseende

Är oxå förälskad i helkuperade dobermann. Till utseendet iaf..
*drömmer*)

[Linsenhejhej]
0

Min favorit ras är nog… Golden eller Labrador..

Xiox
0

Okej, syrran :D

Zebben
0

Schäfrar så klart!

nobsan
0

Mina favoriter är nog Luzerner stövare, Norrbottenspets och korthårs Tax. Men dobberman är så läckra (kuperade).

SaraB
0

BICHON FRISE ! :)<3

fnyk
0

Shiloh e min favvo! Glad

Molla
0

Grandis och boxer.

Grandis till utseendet, har tyvärr mött allt för många med dåligt psyke

Boxer till insidan, finns det nån lyckligare hund?

SaraC
0

Spetsraserna & GD

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

xNathaliex
0

Pudel Bäst
Älska Älska Älska..

xNathaliex
0

Jag har bara på valpar

[Linsenhejhej]
0

Men vilka söta ^^

even
0

Collie

xNathaliex
0

JAG VET DOM E TE SALU :)

puppy_lover
0

collie,australian shepherd och Pudel!

sagalisa
0

själv har man fallit för taxens charm!!!

Elsapelsa
0

Jag gillar både Drever och Jack russel.

Men Drevrar har jag alltid älskat, så det är min favorti ras.

(jag 4 år och Drever Acke)

Elsapelsa
0

Lady, en annan av mina gamla drevrar.

Mkarlsson
0

engelsk mastiff och golden

Draca
0

Jack russel terrier är speciell för mig just därför det är den första rasen och hittills den enda rasen jag haft. :-)

The-Photo
0

Pekinéser är ju sötas!

Ronja06
0

hmm… Svårt att välja. Men sheltie står nog på topp. Eftersom jag har en liten sheltie tik här hemma. Sedan kommer nog Australian shepherd, otroligt vackra, och härliga i temprament!

Mvh Emelie Förlägen

Beafer
0

så vårt att välja. men dogo argentino är nog favisen just nu :)

Liss
0

Oj då Emma, då är de nog faktist dax att säga åt din mamma att ni ska komma och hälsa på mig. Väääldigt snartOskyldig

Beafer
0

jaaa! verkligen! fast då kan det ju kanske hända att jag inte kan hålla fingrarna i styr och kidnappar din lilla eckogris ;D

Liss
0

erhm.. hörru du atte jag håller nog reda på honom ska du se:P Bara få din mamma till att åka hit någon gång.. så är jag nöjd!:)
Och akta dig du.. han kanske äter upp en liten skorpa annars;)

Lotta
0

Hrmmm aldrig så att ni har gjort upp en plan era små pumor…men det är jag som kör så det SÅ ;)

Beafer
0

ja, det är ju lite svårt att smuggla ut han i bakfickan kanske Skrikandes jag får nöja mej med att klappa lite och pussa lite! :) men mamma, du är ju inte svårövertalad du inte!

Liss
0

haha.. jaa de kan väl vara en fördel att du kör lotta.. så att DU KOMMER MED!! Och jag tycker faktist du kan komma snart.. jag får la betala besinpengar:)

Naa.. de beror på HUR stora fickor du har?om dom är elefantstora så..
Men pussar lär du få.. MÅÅÅNGA! och om du sätter dig ner kommer han säkert upp i knät på dig också om du har tur;P några kilo bara.. haha

Lotta
0

Lite skillnad på kilon om man jämför mellan Skorpan och Eckogrisen =) Hahaha och du……… FÅR INTE BETALA BENSINPENGAR….det skulle väl se ut det!!!!

Beafer
0

jag kanske kan sy ett par byxor med jumbofickor? ;D fast jag skulle endå inte lyckas gå med en hel ecko i bakfickan.. då måste jag hinna träna kycklingbenen också, och träna är ju inte min starka sida :)

Lotta
0

Men Emma du kan ju kanske få ner min och Kerstins tass ;)

Beafer
0

mjaa, vet inte om jag vill vara så elak och sno en tass. tänk vad ledsen ecko ska bli när han märker att han helt plötsligt bara har tre tassar!

Ellinor_ludde
0

STRÄVHÅRIG dansk/svensk gårdshund såklart, som min älskade vovve är :)
Är även förälskad i boxer och schäfer :)

TRASAN
0

lite ny här så jag är inte här inne så ofta men jag skickar en bild på min rottis som JAG tycker är bästa rasen. ;))

Liss
0

haha.. tack emma! att du är på eckos sida där menar jag:P
Och vadå de skulle se ut det, lotta? Klart jag betalar bensinpengar om de skulle vara så.. är ju en bit hit:) Och jag vill ju verkligen att ni ska komma.. VAD SKA JAG GÖRA för att ni ska komma då?:P

Beafer
0

man kan ju inte förstöra en sån fining till voffe ;D men hur långt är det till dej egentligen?

Liss
0

hahah.. jag läste FINNIG vovve först:P iof är ju det med sant.. men jaja. De är ungefär 30 mil till Norrköping från Gävle. Kan väl ta 2-3 timmar??

Jag ska inte komma förbi när jag ska till Uppsala då?:P tss.. neeh jag får nog inte mamma till de..dumma dumma mamma:P Kan ju dock bero på att hon faktist inte kan sitta och köra så länge me sin rygg:P

Aj fan! Eckofjärt armbågar mig:P

Strumpan
0

SCHÄFER!!!!!!!!

Mvh Jenny

Freja-Fiona
0

Helt klart mina ögonstenar!!

Freja som är 50/50 rottweiler/amstaff och lilla Fiona som är 75/25 engelsk stafford/amrikansk bulldog.Skrattande

Annizen
0

Cairnterrier

Lotta
0

Ska du till Uppsala din lilla gussilago, vad ska du göra där?

Trodde du verkligen jag skulle låta dig betala bensinpengar, är du totalt tappad bakom skåpet Skrattande

Jamen Emma vi skulle ju byta jämt…En Eckotass mot en Skorpantass Oskyldig

Liss
0

Ska ju hälsa på kissen:) så dit far jag på söndag.. men gävle är ju tyvärr ännu längre upp så..

pff.. och de TROR du! inga tassar här inte:P *grrrr* morr!

Och jag tänker visst betala bensinpengar.. om de är det som får er att komma så:P

kerstinjoh
0

Bara så ni vet så har alla fina vovvar hjärnan i tassen.Glad

Beafer
0

mohaha, jag visste att du skulle läsa finnig ;D men du får ju faktist tänka på att han är tonåring ;) men kan inte du köra då? p-p-p-lease!

fotoc
0

Borzoi nr 1, Grand Danois, Boxer

Liss
0

tonåring.. han är ju bara 7 år enligt människorna:P

Äsch! de sket sig.. sitter och är skit ledsen nu! De vart inget på söndag.. min systers bil gick inte genom besiktningen och mamma vill inte ta sin bil för att den låter konstigt. Så nu går väl kissen till någon annan!

Beafer
0

jaja, nästan tonåring ;D men vad tråkigt! kan du inte ta något tåg eller buss då?

Lotta
0

Lisette *låter som en fröken* Emma och jag dyker upp över en helg när du är ledig…bara så du vet Flört

Precis Lisette så om du tar en Skorpan tass då får Ecko en jättehjärna ;)

Beafer
0

HAHAHA, jätte hjärna? vart fick du det ifrån? Skorpan är ju en riktig ärthjärna ju ^^

Lotta
0

Sicken förolämpning *fnys*

Liss
0

hum.. jasså Lotta, de gör ni? och när kan jag vänta er då?.. Så jag kan sätta på te tills dess:O

Neeh, jag är rädd för att åka själv.. och de tar 3 timmar me tåg och är ett byte i sthlm.. de klarar mitt hjärta aldrig:S Har inte råd heller..

Beafer
0

men fy vad trist >.<

Lotta
0

Jag kan inte säga exakt när men vi kommer var så säker =) Och det ska bli så kul att träffa både dig och Ecko Skrattande

Liss
0

hum.. jaja, mycke snack lite action;) tss.. *räcker ut tungan*

Mjoo de är skit trist! Hade sett fram mot de jätte mycket.. men skrev mail till henne.. och hon sa att de inte är någon fara.. för just nu var hon bara fokuserad på MIG..så de verkar som att jag kommer få honom:) får åka nästa söndag ist.. men ooorka vänta en vecka till nu! pust!

Beafer
0

men vad bra att hon håller fast vid dej då :D den som väntar på något gott väntar aldrig för länge ;D eller alltid? hm..

Lotta
0

Men va trist, finns det ingen annan som kan skjutsa dig då? Det är jättejobbigt när man är helt inställd på att åka så blir det inställt *urk*

Liss
0

mm.. specielt när hela veckan har kretsat runt de när man bara tänker på DE.. Men neeh.. fråga min bror men hans bil var ju me sönder för det.. tss..larvigt! vadå fel på brommsen.. skit samma?:P

Beafer
0

ja, det var riktigt löjligt ;P han kan väl göra hål i golvet och bromsa som i flintstones ;D

Lotta
0

*ASG* Du har då en lösning på allt du Emma….nu skulle vi bott nära varann då hade det inte varit nå problem…då hade vi svuschat dit i ett nafs =)

Liss
0

mm.. lite lustigt de där ju.. Du Lotta som jag aldrig träffat är skit go och vill hjälpa hela tiden och vill absolut inte ha bensinpengar fast jag erbjuder mig.. Mina syskon, samma blod i ådrorna kräver bensinpengar när dom vet min situvation!!! why?

jaa och du har ju inte långt till uppsala..men dessto länge ner hit först:P bajs är de me det.. men om jag inte kommer iväg nästa söndag GÅR jag!

Joyous
0

Border collie:)

Finns inget finare att vila ägonen på än en vallande bc.

Blue_Merle_Collie
0

Collie! (bilden är på min Leia)

förresten, hittade en jätte söt bild här http://vovve.net/Raser/gallery.asp?id=30&p=1&pid=23998

[Maxidor]
0

Shih-Tzu säger jag:)

Primee
0

Golden Retriver o Dvärg pincher

Har en Golden just nu, men förhoppningsvis blir det snart oxå en pincher :)

Diezel
0

MIn favorit är schäfer, för att de e så underbara eller för att jag växt upp med dem vet jag inte… men det är nog både och säkert :*)

Mariana-clarissa
0

Det ska vara en cinisisk nakenhund..

NikitaOMichellin
0

Cairnterrier!

Craz-y
0

mina favoriter är BLANDRASER! Skrattande Gärna så många olika raser så möjligt så dom ser riktigt speciella ut. Underbart! :)

Bilden= min blandis av jackrussel, cockerspaniel, Tax, springel spaniel, Pudel, cavaljer och även okända raser. <3

Eazyy
0

Shetland Sheepdog och yorkshireterrier :)

Mi-ck-an
0

#14 Jaa, visst är dom vackra Skrattande Världens finaste hundar ^^,

Eewwee
0

Jag tycker nog mest om Nova scotia Duck tolling Retriever. Men även Flatcoated Retriever, Långhårig schäfer och Naken hund ;) :D

Kristall
0

Jag har så många favoritraser ^^
Newfoundland, Labrador Retriever, Finsk stövare och Jack Rusell terrier är definitivt bland mina favvisar <3 NF för att min egen hund är hälften NF (andra hälften Collie, som oxå e superfina :D), labbe för att min pappa har en heltokig o söt liten tjockis av den rasen :D, Finsk stövare för att min pappas andra hund är av den rasen (urfin!) och Jack Rusell för att de Jack russel terrierna som jag stött på har varit fulla av energi och glädje :)
En annan favorit är Aussie <3 Såå vackra! Fast jag har bara sett dom på bild dock :/ Flatcoated- och Golden Retrievers é oxå superfina :D
Äsch, jag tycker nog att alla raser är lika bra :D

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.