Simbas bildtråd
Tänkte starta en bildtråd med gosgubben Simba (vår snart 10-åriga omplaceringshund)😃 Här är några närbilder från idag:

Åhh vad söt! Grattis, är det en tibetansk spaniel?
I'm out 
#1 Tack så mycket! 😃 Ja det är en liten tibbe :)
#2 :) Tibbar är så underbara! ❤️
I'm out 
#3 Ja verkligen! 😍
Följer. Han är så stilig! ❤️
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Han har också instagram: @happytibbie 😎
Idag fick vi hem den nya Hurtta-selen! Simba blev extra snygg i den, även om allt klär en skönhet 😎 Vi ska nog ut i skogen med kameran någon dag då det blir fint väder, känns som det behövs lite höstbilder på gammelgubben, hihi

Så fin! :)
Tror jag kommer och kidnappar honom 🦸♂️
Nämen oj vad fin han var då! 😍
#8 Han tackar :D
#9 Haha noooo 🤐
#10 Tack, vi kallar honom för vårt lilla minilejon för all den pälsen han har. 😃
åh han är ju så förbaskat söt! 😍Hur går det för er med honom? :) läste att han var lite blyg i början, har det gått över? :)
#12 Ja han har faktiskt blivit extremt kelig och glad! Han är inte ens reserverad för främmande människor på samma sätt ute på promenader (han bryr sig bara inte så mycket om dem, haha). Han har blivit en helt annan hund 🌺
jattego!
Idag fick Simba klä upp sig lite med en snygg scarf 😉 Han tyckte den vore roligare som leksak dock, haha. Jag knöt den väldigt löst i alla fall och han brydde sig inte alls, min lille gammelgubbe :)

Den blicken man fick… 😂
nämen vilken sötnos!
Åh vad fina bilder, så himla söt han är!
I'm out 
På äventyr i skogen 🎧

hoppas det är okej att jag puttar upp den här tråden lite. vi vill ju se mer av söta lilla simba!🙂
putt putt
Söta lilla gullesimba :)
Simba har blivit en riktig gosegris! Sambon jobbar natt idag så jag är ensam hemma med hunden. Jag har suttit och tittat på film det mesta av kvällen och nu sådär innan läggdags kom han fram till soffan och tittade på mig. Jag bjöd upp honom i soffan (fast han egentligen inte får vara i vår "finsoffa") och då blev han jätteglad för allt han ville var ju att mysa lite! ❤️
Det kom tydligen ingen bild på den nybadad hunden, här är han i alla fall!

Jodå bilden är med i bildspelet. Gnuggar han sig på saker efteråt? :)
#28 Ja nu syns den! Det var helt blankt när jag var inne i tråden sist - mysko! 🤔 Nej det gör han inte, som tur är! haha Han la sig bara i sin korg och vilade. :)

"Hello, ladies."
#29 Hänt mig också!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Va go han är alltså 😍 Verkar vara en underbar hund!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Instämmer med #31!
#31 Det är han verkligen! 😃
Idag var vi i hundparken och fick några nya vänner :) Simba var inte med och sprang runt och busade med valparna, utan det var mer lite "hej hopp"-lek korta stunder. Kul var det i alla fall!
Simba har blivit så öppen mot främlingar - han går gärna fram och hälsar, även på barn. Det var en liten ettårig grönländare i hundparken med sin mormor(?) som fick hälsa fint på Simba. Det gick hur bra som helst och blir det för mycket går han bara iväg. 👍
Åhh! Så gullig! Förlåt för OT men vilket omplaceringshem köpte ni honom av?
#34 Vi fick honom av min sambos klasskamrats syster. Deras mamma ägde hunden men fick en hjärnblödning och kunde inte ta hand om honom efter det. 😕 Han bodde hos ena dottern ett tag men hon hade inte tid till honom på grund av skolan och liknande… Så han fick helt enkelt flytta hit :)
Jättefina bilder på Simba!🙂
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Han är underbar!
#39 Det är han verkligen! Han har blivit så mysig på sistone 😊
Simba hälsar på min lille kaninunge Eldwin 🙂 De får dock inte träffas utan galler emellan för Simba ser kaninerna som leksaker…. 😟

Såhär går det till när Simba leker med en pinne… i sådär en 30 sekunder 😂

Han lever upp till sitt namn, ser ut som ett litet lejon ^^
#43 Haha ja, ett litet pluttlejon med en stooor man! 😃
Idag bar det av mot stranden på en liten utflykt! 🙂

Så söt!, jätte fina bilder :))
#46 Tack! 🙂
Söt liten herre 😃
Vänta bara tills min trolldryck börjat verka
Idag byggdes det på Simbas nya hundsäng! Han hjälpte såklart till :)
Bild på sängen kommer när den är klar! 😃
Han är så söt så det är inte sant!😍
#50 Hihi han tackar 😃
Nu är Simbas nya säng klar och vi väntar bara på madrassen och filten som kommer med posten snart! 🎈 (Tills vidare har han kvar sin gamla säng)

Snyggt!
Proffsigt!
I'm out 
I fredags var vi hos veterinären. Simba var förstoppad och skrek och hade ont men fick inte ut något. Veterinären sa att hon kunde känna hur full tarmen var och han fick ett litet lavemang och fick körtlarna (som blivit väldigt svullna och öma av förstoppningen) tömda. Vi hade gett laxerande i ungefär ett dygn och fick veta att vi skulle fortsätta med det. Det gjorde vi, samt fastade honom en dag vilket vi fick veta var bra för att helt tömma tarmarna innan vi introducerade ny mat. Det kom ingenting det följande dygnet…

Gammelgubben i en sele vi fick av vet… Gissa hur många som trodde att han var en tik ;)
Igår började vi med BARF (Riktig hundemad). Simba ska äta komage i några dagar först och sedan följer vi ett matschema vi fått. Bara några timmar efter han åt den första portionen komage kom äntligen bajset! 😃 Tarmarna fungerar som de ska igen och Simba har dessutom blivit matglad och gör massa tricks för att få mat! Han älskar verkligen kött och allt vad det är!
Vi hoppas nu att han aldrig mer får problem med förstoppning. Vi tackar BARF så länge 🌺 Både för att det fick igång tarmarna, men också för att det har fått Simbas matlust tillbaka! :)
54# Vilken söt liten kille! Usch vad jobbigt.. Skönt att det löste sig med magen, förstoppning är ingen höjdare!
Nu har vi äntligen fått en skön madrass till sängen! Den första vi beställde var för liten (måtten som stod på hemsidan var fel), så vi fick beställa en ny. Denna är för stor egentligen, så vi har vikt upp kanterna. Men detta gör det bara extra mysigt, tycker Simba 😃

En gammal man behöver lyx. :)
#57 Helt rätt! 😃
Vad fin han är! Och vilka underbart härliga hundägare ni verkar vara! En fröjd att se 😃
Tass Josephine
#59 Tusen tack, blir riktigt glad av att höra det! 😊
Här kommer några porträttbilder på sötnosen då jag övade mig lite inför en skoluppgift (fast jag tänkte fota sambon istället, tror inte man "får" använda bilder på djur)… 😃 Jag tror minsann att Simba borde bli modell 👍

Förstår ni varför jag brukar kalla honom mästaren av puppy-eyes? 😉
Han är vacker och underbar. <3
Det var ett tag sedan! Idag fick Simba leka "dejtingsidemodell". 😉Älskar när de ligger med benen helt utsträckta fram och bak, hihi

Aww
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
Idag fick vi uppleva vinterns första snö! Spännande, tyckte Simba! 😃

Åh vilka härliga ögon! Och vad bra kort du tar. (:
#66 Tack så mycket! Han har underbart stora puppy eyes 😃
Saknar systemkameran då jag besöker familjen i Västerås, men Simba önskar er alla (med denna mobilbild) en riktigt god jul! 🎁

#67 Nämen vad söööt! Jag & Tello önskar dig och Simba en god jul också. 🙂
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
Men va fin Simba är!! Så söt i tomteluvan, God jul och gott nytt år till dig, Simba och de andra djuren 😊
Missa inte Månadens dvärgkanin - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram
#68 och #69 Tack så mycket båda! :)
Nu till något helt annat… Detta är Nellie, en 7 år gammal tollare och Simbas nya bästa vän! 😃 Vi passar henne över nyår och hon är hur go som helst! Hon ger mer energi till Simba utan att han tycker det är jobbigt. De trivs superbra med varandra vilket är jättekul att se! 🌺

Efter Nellies senaste besök insåg vi att Simba inte trivs sådär superbra med stora hundar. Det funkar kortare besök men sedan händer alltid något som får Simba att bli lite "off" (en svans i huvudet, en knuff, etc.)… Så ja, nu har Simba en ny bästa kompis - Cleo! 😃 Hon är nästan lika liten som han och riktigt snäll! Hon har 10 gånger så mycket energi men det har Simba inget emot :)
Men ÅH så sött par!
Bebis ❤️

Han är ju bara för söt!
#74 Han tackar! :)
och visar stolt upp sin vackra man (medan kompisen Cleo överreagerar på kaninen Eden i bakgrunden)!

Simba och Cleo :) Tror han har blandade känslor nu när Cleo har åkt hem igen! haha

Gulliga ihop ❤️
Åh kul när gamlingarna blir som valpar igen! ❤️
Charmig liten tibbe :)
#79 Ja verkligen! Vill gärna skaffa en till hund så småningom då jag tror att Simba skulle må riktigt bra av att ha en lekkamrat 🙂 Men vi får se hur det blir med det. Tills vidare har han i alla fall några kompisar att träffa på "playdate" ibland! 😃
#80 Han tackar! 😎
Är man gammal blir man lätt trött på långa promenader. I alla fall när solen står på och man har lejonman. 😃

*GÄÄÄÄSP*
#82 Men hjälp vad söt!^^
#83 Hihi han bugar och bockar. 😃
Idag knäppte jag mina favoritbilder någonsin på min gamle gubbe 🌺 Man riktigt ser hur han ligger och njuter av värmen och livet - underbart!

Synd bara med grässtrået framför munnen, men men. 😃
#85 Härligt!;) Han är helt bedårande!
Så otroligt underbara bilder! 😍
Tack båda! 😃
Skönt att se honom kryare! 🌈
#90 Det är underbart att se honom springa omkring! Tror han har mycket lättare att röra sig nu än innan operationen 🙂
Jag tröttnar ALDRIG på bilder på Simba. ❤️
#89 jättefina båda två!;)
Den där han sitter är jättefin bild! Och glädjen i andra är underbar! :)
Idag var vi vid stranden och gick en lång promenad vid en sjö. 😃

Sen träffade vi dalmatinern Simba, hihi. Första gången vi ser vår Simba riktigt leka med en stor hund! Underbart hur han har förändrats sen operationen! 🌺

Länge sedan jag kollade i tråden senast, riktigt härliga bilder på charmtrollet och ypperlig reklam för rasen med ^^
Tibbetrollen här hemma hälsar också till Simba :)
#96 Älskar hans leende och "lejonman" ❤️
#97 Jag uppdaterar inte så ofta, men ska försöka göra det mer regelbundet :) Tusen tack för dina snälla ord! 😃 Hälsa tillbaka till dina små tibbar, hehe
#98 Manen är inte bara snygg, den är ett väldigt bra fästingskydd också! Han har haft två fästingar som bara har krupit runt i pälsen utan att sätta sig. Ibland är det praktiskt med en tjock man. 😂
#100 Dom tar ett tag innan dom sätter sig så en luskam är toppen!
#101 Yes, det vet jag. Vi har som tur är aldrig sett en sitta på honom dock :)
Idag åkte vi till hundparken inne i Köpenhamn. Förstår inte folk som är där i 10-15 minuter bara, vilket de flesta var… 🤔 Vi var där i över en timme i alla fall och Simba var nog den mest sociala hunden under hela den tiden. 😃 Först blev han kompis med en tax/fransk bulldog-mix vid namn Chico och sedan träffade han sin nya BFF, en king charles cavalier-valp som hette Flora. 🙂

Dålig kvalitet på bilderna tyvärr. Hade bara mobilen och fick zooma en hel del - MEN såhär mycket har vi aldrig sett Simba leka med någon förut, de höll på hur länge som helst! Han har verkligen blivit extremt mycket piggare och gladare efter operationen. Man blev så himla glad i själen! 😃
Vi har verkligen fått lust att skaffa en valp efter att ha sett hur glad Simba är för andra hundar (och speciellt valpar). Kanske blir det nästa "grej" vi sparar ihop till, vi har ju trots allt pratat om en till hund ett bra tag nu :)
Vilken stilig herre! Han och Flora ser ut att vara gjorda för varandra♡
Visst är det härligt att se när även "gamlingarna" lever upp och blir som valpar igen :) Vad är det för operation han har gjort ?
En kompis låter inte som en dum idé och han är ju klok nog att även kunna hjälpa till med uppfostringen av den lilla/lille :)
#104 Tack! Ja verkligen a match made in heaven. 😃
#105 Han hade ont i magen och veterinären trodde det rörde sig om förstoppning så vi skulle avvakta. Då det inte blev bättre ville de öppna upp honom och se vad som satt där inne och det visade sig istället vara hans ena testikel som aldrig föll ner som hade slagit knut på sig själv och blivit svullen som en tennisboll. 😮 Så den skulle då bort och sedan dess har han haft det så mycket bättre! :)
Ja vi får se! En valp blir det i alla fall någon gång, men vi vet inte när :)
Ajdå vilken maximal otur! Skönt att det gick vägen med operationen :)
Denna blick är inte ovanlig när vi ska ut och gå!

Kvällens promenad slutade dock med regn och åska och resulterade i en liten blöt Simba som inte vågade gå ner för trappan själv.

#109 Hihi han ser så miniliten ut! Tror han krymper av vatten 😃
#103 Jag har en stor hundrastgård nära mig och eftersom den är nära varierar det hur länge jag låter min hund vara där oftast är det en timme eller mer för det mesta är det nästan ingen där bara någon ibland men är det fler folk där brukar jag inte stanna mer än typ 15 minuter för jag orkar inte vara så social det är inte så konstigt att dem inte är där längre man kanske också bara vill släppa en kortis.
Han är SÅ söt! 😍 Jag hoppas jag kan spara ut pälsen på Andy! 😍
#111 Det är ju ingen som tvingar en att vara social. Man kan sitta ensam på en bänk och hålla på med mobilen om man nu vill det. 😛 Tycker bara inte hunden hinner leka/springa av sig speciellt mycket på 10-15 min.
#112 Oooh det vore kul att se om det går! 😃