Trän bort vaktskäll
Har en liten kille på nästan 8 månader som skäller så fort min bror rör sig i andra änden av huset, han började när vi hade hämtat hem hans lilla kompis, hur kan vi få bort det utan i trycka ner han i backen? Han är en liten pomchi kan tilläggas :)
Vad är en pomchi?
Trycka ner i backen fungerar inte. Så det är bra att du frågar om andra tips :)
#1 Misstänker att det är en blandras mellan Chihuahua och pomeranian 🙂
// Nadja
Precis en liten blandis :) både killen o brorsan trycker ner han i backen så jag blir förbannad för det gör honom bara mer osäker o jag tycker han skäller mer när dem gör så o sen blir han rädd istället :( vi fick hem han när han va sju veckor o mamman hade inte uppfostrat valparna alls så har haft det tufft me han men men han har blivit en härlig liten kille me stor personlighet o mycket charm, dock extremt vaktig sen vi tog hem lilltjejen då hon är livrädd för andra hundar :( men det övar vi så då kanske hans vaktande försvinner också :)
Jag rekommenderar att ni går en kurs med hundarna för att få hjälp med hur man hanterar hundar på ett mer positivt sätt. Och även för att få bort den lilla hundens hundrädsla så småningom. :) Bor ni i närheten av någon brukshundklubb? Där brukar finnas öppenträning nån gång i veckan dit man kan ta med hundarna och till en början bara vara bland andra hundar och människor. Är inte pomeranian skällande tempelvakthund eller nåt sånt ursprungligen?
"På natten är alla katter svarta"
Vi brukar gå te en rastgård o sen träffa kompisarna hundar så hon börjar vänja sig :) det är minsta problemet om man säger så :)