Tips utställningskoppel
Hej! Behöver ett nytt utställningskoppel & undrar om ni har något bra tips på bra utställningskoppel till medelstora hundar?
Jag har köpt en från JW SHOW LEADS på Facebook. Har en medelstor hund och dem hon gör är riktigt hållbara. Och du får den precis som du själv vill ha :)
#1: tack :-) ska kolla upp det :-)
De koppel jag såg på deras hemsida skulle jag absolut inte rekommendera till någon mellanstor hund. De där är, i mina ögon, till för chihuahuor.
Hitta ett snyggt läderkoppel istället, finns på olika djursidor såsom showdog.se m.m. Bör dock inte vara ett av de där sytrådstunna (4mm exempelvis).
Gör själv utställningskoppel - Perfection Show Leads på Facebook. Har gjort till flertal Leonberger, Australian Shepherd, Tollare osv, även mindre raser såklart. Mina koppel passar till alla slags raser oavsett storlek.
#3 Jag har ett koppel därifrån till min schäferhane och den håller. Har du inte provat kopplet på stor hund tycker jag inte du ska yttra dig om vem den passar och inte passar :) Min hund väger 34 kg och ryker till ordentligt i ringen ibland men kopplet är hållbart.
#4 JÄTTEFINA! Kommer beställa av dig i framtiden när nästa hund flyttat in. :)
"På natten är alla katter svarta"
Jag har köpt från JW show leads och show leads for divine stars (finns på facebook). Är supernöjd med båda, har två cockrar på 12-15kg som kan dra ordentligt. Kopplena håller utan problem och är jättefina.
Tack för alla svar, men hur länge tar det ungefär att få hem kopplet? Ska på utställningen den 15 augusti.
Vad skulle ni rekommendera för koppel/samt färg på kopplet för en vit vattenhunds hane på 21 kilo?
Han är ganska kraftig så vill inte ha något som slits ut efter några ryck.
#5 Bra att det håller för dig, dock tycker jag inte att man ska utmana ödet genom att ha ett litet snöre på större hundar. Har varit med om allt för många sådana där koppel som gått av och då dessutom på mindre hundar än Schäfer, så nog anser jag mig ha rätt att yttra mig kring det.
Utseende får aldrig väga tyngre än säkerhet, rätt enkelt.
#11 materialet som kopplet är gjort av håller upp till 249 kg, paracord. Och flätat så det är inget "litet snöre". Men var och en har ju det kopplet som passar bra. Har också varit med om att koppel går sönder i ringen, och det var kedjelänk så finns ju ingen garanti på de heller att de håller. :)
De kopplen jag köpt från både jw show leads och show leads for divine stars hade utan problem hållit för en hund på 21kg.
#9 Gå in på deras facebooksidor för inspiration. :) Jag fick hem mina koppel bara några dagar efter beställning.
#9 Vitt, ljust eller kedja (kedjelänk). Vitt mot vitt gör att det inte bryter för mycket i hundens färg. Så gör jag iallafall. När jag beställde kopplet av JW Show leads så tog det 3 dagar att jag fick den, hon skickade fredagmorgon och jag hade den på måndag. Är du intresserad av ett koppel därifrån så hör med henne hur länge det tar. Annars brukar djuraffärer, vissa iallafall, ha bra utbud på utställningskoppel. Dit kan du nog ta med hunden och prova dig fram vad som matchar hunden :) Lycka till på utställningen!
Jag har från T&T design på Facebook
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…