Ni med kortnoshundar
Detta är en tråd om tänder på kortnosiga raser, inte hurvida aveln är si eller så, eller annat off topic, jag vill BARA veta hur andras kortnosars tänder ser ut. Tack på förhand.
Kan ni med kortnosiga raser lägga upp bild på hur tänderna ser ut på era hundar? Andys ser ut som plockepinnbetar ungefär och undrar om det är en kortnosgrej eller om det är bara honom det är så på. Han har inte ont eller så.

Jag ska iväg till läkare så om tråden spårar iväg medans jag är borta så får medis gärna låsa men inte radera så jag kan se svaren när jag kommer tillbaka. Tack!
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Har inte själv kortnoshund. Men jag tycker faktisk inte att din hund tänder ser så illa ut! -ville bara säga det + att han har ett väldigt gulligt namn. Aldrig hört någon annan hund heta Andy :-)
Medarbetare på Hundar.ifokus
SEr ut som Speedys tänder och han är inte ens kortnos! =D Nej nu var jag elak xD hans tänder ser inte ut sådär men han hr två tänder i underkäken som sticker rakt ut, en liten Extra Charm som andra hundar inte har brukar jag säga!! ^^
Och nej om nån skulle fråga han störs inte av sitt sneda bett då hade han får somna in för länge sedan, han äter mycket och bra och har aldrig ont, han är bara en "snedmun" =D
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Sätter en tass här för att jag ska komma ihåg att fota min mops mun/tänder :) Jäkligt svårt dock o.o
räknas boxer och schäfer blandning? det är mycket av boxer runt nosen men inte på det sättet? kan isf bidra med bild :)
❤️
Jag tar gärna emot alla möjliga bilder. :) Skönt att höra fler har "betar" i käften. :) Skulle dock gärna se hur de brukar se ut i plattnosmunnar. :)
Lägger en tass här, kan ta kort på våra pekingesers munnar 🙂
#7 Vore jättesnällt!! ✨
#1 Tack för namnkomplimangen förresten. :) Fick det från Toy Story, alltid älskat namnet sedan filmen kom ut. 😛
Det är en "kortnosgrej" då plattnästa hundar har samma antal tänder som alla andra hundar - men dom får inte plats. Därför kan dom ibland ligga väldigt fel och då än mer längre bak i munnen.
Här en länk till en bild där man ser längre bak i munnen på en mops och så här ser tyvärr många ut - om inte de flesta: http://3.bp.blogspot.com/-aDhNlT4uhao/Tu48MRGk7mI/AAAAAAAAAns/Agk3uosokpE/s1600/pug%20teeth%20still.jpg
#11 Jo, ungefär sådär ser ju min mops ut tyvärr.. Dock friskare tänder iallafall 🤐
Tack för bilder! 🌺
Här är Simbas tänder. De sitter också lite hursomhelst, speciellt i underkäken. 😛

Åh hans är mycket finare iallafall. ❤️ Älskade simba!
#16 Han är nog inte lika trubbnosig skulle jag tro :) Fast man ser inte hur galna tänder han har där fram i underkäken på bilden. 😂
Hehe sant han har lite mer nos ja. :) Kom idag i kontakt med en pekingeseuppfödare i danmark som med flit avlar fram mer nos för bättre andningsvägar. Hejja henne!