pittbull kull för en halv miljon dollar...?!
Alla filmer o reklam som gjort på fadern gör att folk säkert betalar mycket för valparna 🤐
Hmm de är första gången jag hör om denna hund xD

80 kg, var han min skulle han allt få banta. Fett borde inte räknas i storleken på en hund.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Håller fullständigt me #3..
Det är ingen pitbull, det är en bully…
Fast det är ju inte fett det är muskler…
Det är inte värst mycket muskler på den hunden - har sett filmer på den och blir bedrövad av hur fet den är. Man ser inte en endaste muskel på den och det på en "ras" där det är lätt att få fram musklernas form.
Vansinne. Rakt ut sagt vansinne.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.

En snyggt musklad och vältränad hund har midja. 🤓
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Som #5 säger är det nog en "Bully".
Förjävla ful iaf.
@adventuresofnavi | instagram
Ser inget som är direkt typisk pitbull i den hunden, pitbull är en mycket atletisk ras och en ras där muskler framhävs utan någon större ansträngning. En normalvikt är runt 24-30kg för en hanne, en "pitbull" som då väger 50kg mer och dessutom förväntas bli större och därmed också öka ytterligare i vikt är antingen ingen renrasig pitbull (därav att jag skrev "pitbull" ovan) eller så är den fruktansvärt fet - som denna är.
Att se denna hund gör mig lite… ja, besviken, vet inte riktigt hur jag ska förklara min känsla egentligen. Men han skulle absolut behöva banta ett x antal kilo, blir väldigt brydd över hur man kan stoltsera med en så tjock hund på det där viset.
Men blir nog mer brydd att folk köper det där skitsnacket, att folk inte ser hur tjock han är!
Bully pitbulls är mer o mer vanliga och dom ser ut som fotpallar som svalt en badboll.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Den har en så uppenbar inblandning av molosser, men skall vi snacka ras så är det närmre en xxl Bully än vad det någonsin kommer vara apbt. Det är en hund avlad för sitt utseende enbart, den blev känd för att den var så stor (och fet för all del).
≧◔◡◔≦
Och HUR smart är det att träna med pojken som figge även om det bara är på skoj? Nog för att en bra skyddshund kan sortera men man behöver ju inte utmana ödet… Vi skulle alltså tränat vår nätta(!) 80-kgs mastiffs kamplust lite, parat med lämplig ras och sålt valparna snordyr - attans att vi inte tänkte på det!
Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!
14 avlar man på honom tror jag inte man är så smart 😉
Jag fundera lite; med tanke på att han ändå tränar skydd och tom hoppa upp på en bil borde han inte ha lite "form" då trots att han är fet? Skydd är väl ändå rätt så krävande fysiskt eller?
16 Nu har inte jag sett något klipp på längre tid där dom tränar intensivt, en hund som blir uppspelt och gillar jobba tror jag inte har svårt att göra det man ser trots övervikten. Tror dock inte den är så uthållig och orkar köra på så värst länge 🙂 Har själv en bekants hund som lätt går upp i vikt då han är kastrat, på honom märker man inte av att han är så värst trött trots att han har flera kg övervikt och är mellanstor.
#16 sant, tror inte heller att han har vidare uthållighet, men tycker han borde ha iaf lite muskler när han ändå klarar av att göra dessa saker. Men det är kanske som du säger mer viljan i huvudet än kroppen i sig själv :)