Valpis hämtad!
Igår (20/6) hämtade jag hem Brantastigs Beata "Eclipse" 😃
Nu är vi 3st i vårt team ❤️
Vi finns här http://nouw.com/bassebus
Båda mina voffsingar på bilden ovanför!
Sajtvärd på Collie
Grattis till din söta valp!
Så gottigt att de trivs bra ihop också. Min Fidel hatar nya valpen … men han kommer nog vänja sig. Haha.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
oj vad sot!
Grattis!
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Tack allihopa! 🙂
Dessvärre har Eclipse börjat bli "kaxig" mot min stora (Dolly), så Eclipse biter av tussar på Dolly, hon säger inte till henne utan är för snäll… någon med tips?
Jag låter henne inte vinna över mig, men såfort jag markerar för henne så blir hon "kaxigare" & visar lite tänder.
Sajtvärd på Collie
Men men men… Avundsjuk!
Grattis :) Tror säkert hon kommer säga ifrån ge det bara lite tid än kanske Dolly hoppas på att Eclipse är på besök när paljetten ramlat ner och hon inser att lillskiten är där för stanna så tror jag säkert hon säger i från vid behov. Tänkvärt är att man har sovplats där hon kan sova ostört om valpen är för på även när hon vill vila.
#7 Jag hoppas verkligen det, så lär hon sig! Ja, Dolly sover på ovanvåningen, dit upp kommer inte valpen än sålänge vilket är bra. Dock så springer Dolly ner såfort Eclipse piper/skäller till, vilket gör att hon biter Dolly igen.
Sajtvärd på Collie
#8 När vi köpte Collie hade vi en Sheltie hemma som inte heller sa ifrån när valpen var jobbig. Hon sprang uppför trappan och la sig på översta steget och tittade segervisst ner på valpen som stod nedanför och skällde efter henne 😟
#9 haha… ja olika beteenden! hoppas detta lägger sig bara, hon har lugnat sig lite nu efter en riäl tillsägelse, hon blev lite "chockad" av den tror jag. Hon la sig nämligen i bädden & skämdes, sen slocknade 😉
Sajtvärd på Collie
8 våran fd hund var med supersnäll och lät Enja som valp hållas det var inte ofta hon sa ifrån. Vi fick säga till Enja att vissa saker gör man inte som hänger i örat på våran äldre hund (som inte finns kvar med oss). Den äldre hunden var otroligt lugn och tålig, detta smitta säkert av sig för E har alltid vart lugn o fin men hon säger ifrån valpar/unghundar :) Lycka till med era hundar otroligt söt liten valp stora hunden var super vacker 😍
#11 Åh! Ja det har lugnat sig nu, hon lyssnar när det inte är ok. Går framåt! Visst är dem :')
Sajtvärd på Collie
12 låter kanon :)
Vad gulligt!😍
Bild nummer två är så söt! 😍
Fast du lär få byta namn på bloggen nu! 😉
Åh men gille då! Så himla kär. Lycka till.
Medarbetare på Hundar.ifokus
#15 Hihi, visst är hon! Hon är dock 12 veckor nu, så hon växer så det knakar 🤪
Mitt bloggnamn är efter mitt smeknamn som liten, så inte funderat på att byta direkt än, haha.
#6 Visst är hon! Tack.
Sajtvärd på Collie
Så söt!
#18 Visst är hon!
Sajtvärd på Collie
Hur går det med vovvarna kanske har du bild/er att bjuda på 😉
#20 Jo, men kände att tråden blir lång 😎
Kan hänvisa till min blogg som är http://nouw.com/bassebus & så kan du klicka in på kategorin som är hundrelaterat. Där finns massor av nytt! 😃
Sajtvärd på Collie
21 ska genast in o spana 😎