Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1075 ggr
ipopuma
0

MH Fråga: Hot o agression

Hej!

Känner ni någon hund som har fått fyra eller femma på hot och aggression  vid spökena, avståndsleken eller overallen på ett mh? Har ni någon film på det eller kan ni berätta?

MVH Cornelia

Karolina-H
0

Min bouvierhane fick en 5:a på hot/agg på avståndsleken och en 4:a på hot/agg på spökena. Hans MH film hittar du här https://m.youtube.com/watch?v=jY1i7U8m1H0

Codeavalone.blogg.se

ipopuma
0

Tack så JÄTTEMYCET som jag har letat :D

Karolina-H
0

Inga problem :) Får man vara nyfiken och fråga varför du ville se det?

Codeavalone.blogg.se

ipopuma
0

Kollar lite på olika mh:n och smygkollar lite på nästa hund ;) Och då vill man ju veta hur de reagerar.

Hur tycker du att de höga siffrorna i dessa visas i hunden du har i träning, i konstiga situationer och i vardagen? är nyfiken vad skillnaden är mot tex min riesen som också är tuff. Eller är det av rädsla reaktionen blev som den blev?

Karolina-H
0

Jag ser hans reaktioner på MHt som bra då han reagerar starkt men löser upp situationerna själv och utan aggression vilket är viktigt i mitt tycke. Det jag kunde märka var att han kunde vara reaktiv i börja med nya människor och i nya miljöer och behövde tid att anpassa sig, han var aldrig osäker men kunde vara misstänksam och ville hålla uppsikt han hade en stor integritet. Hans reaktioner kommer inte av rädsla utan av en stark vaktinsitinkt. Denna hunden hade inte backat för någon om han blev utmanad.

Codeavalone.blogg.se

ipopuma
0

Nej vad cool han låter

ipopuma
0

Nej vad cool han låter

Karolina-H
0

Tack! Tyvärr är han inte med oss längre han togs bort i slutet av mars efter en väldigt kort kamp mot cancer endast 3 år gammal. Jag klarar själv inte att titta på MH filmen än utan att tårarna rinner men är kul att andra kan uppskatta den.

Codeavalone.blogg.se

hemul
0

Nej, vad tråkigt. Jag hittade faktiskt filmen själv häromdagen när jag letade efter sådana filmer för en annan ras och tyckte han var så fin. Kopplade inte alls då att det var din hund. 😕