Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 932 ggr
[postmortum91]
0

Kliar sig frenetiskt - HJÄLP

Idag har min hud kliat sig sedan morgon till nu. Det är främst tassarna och ljumskarna. Jag tittade ljumskarna nu och såg röda utslag. Vi har testat duschat honom med hundshampoo som veterinären i telefonen tipsade om, det funkade inte. Jag har borstat ur och letat kryp, inget hittat.

Jag tycker så synd om honom, han har inte kunnat slappna av på hela dagen. Vad kan det här vara?

Vi ger honom Bozita Robur valpfoder (eftersom det är mycket fett i då han är smal och dålig på att äta, har jämt varit). 
Han kliade sig inte igår, utan det måste kommit inatt/imorse.

Cahira
0

åk in till veterinär för skrapprov är mitt bästa råd. Kan vara vadsomhelst. Lycka till.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Karmatarerskanise
0

Låter som allergi. Åk till vet och utred.

russin
1

Brukar det inte klia sig annars och det kommit "över en natt" så låter det som en har hamnat i en knottsvärm eller liknande och vissa kan vara överkänsliga. Kan vars så att hunden behöver en dos kortison, så lugnar det sig inte så uppsök veterinär.

[postmortum91]
0

Igår kliade han sig HELA tiden och vilade inte en stund. Idag är han mycket lugnare och kan lägga sig till ro och sova. Han kliar sig fortfarande men inte alls som igår. Hans utslag är kvar. Jag tänker avvakta till imorn för att se om det blir ännu bättre till imorn. Jag har haft kontakt med veterinär på telefon. Jag låter även honom inte få sin vanliga torrfoder ifall det är foderkvalster i.